Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی که صبح امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران حاضر شده بود، اظهار کرد: متأسفانه یک رویکرد اشتباهی که در ذهن جامعه از اتاق بازرگانی ساخته شده است، این است که در این اتاق تعدادی ثروتمند بی درد حاضر هستند که بدون داشتن هیچ گونه شناختی از دردهای اقتصادی مردم صرفاً کارهای خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید تلاش کنیم در دوره جدید اتاق‌های بازرگانی این تصویر غلط اصلاح شود.

به گفته وی در شرایط فعلی که اقتصاد ایران با آن روبروست، فعالان اقتصادی با مشکلات و محدودیت‌های جدی مواجه هستند و ایجاد یک ارتباط میان آنها و بحث‌های مختلف جامعه می‌تواند کمک حال برون رفت از شرایط فعلی باشد.

شافعی با بیان اینکه با وجود شعارهایی که در سال‌های گذشته داده شده، عملاً تولید در اقتصاد ایران کاهش یافته و حجم آن کوچک شده است، تصریح کرد: تا زمانی که بسیاری از دغدغه‌های واقعی تولیدکنندگان برطرف نشود، عملاً امکان توسعه قابل توجه فعالیت‌های آنها وجود نخواهد داشت. از این رو امیدواریم با همکاری اتاق‌های بازرگانی در ارائه مشاوره به دولت و دستگاه‌های تصمیم گیر لااقل بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با توجه به معدنی بودن استان کرمان پیشنهاد راه اندازی موزه معدن با جنبه‌های آموزشی و آگاهی بخشی مطرح شده که این موضوع نیز بررسی و پیگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد حجت رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع اعضای کمیسیون معدن این نهاد گفت: قوانین و مقررات مزاحم و بخشنامه‌های خلق الساعه مخل فعالیت‌های معدنی احصا و برای پیگیری بیشتر اصلاح آن‌ها به کمیسیون معدن اتاق ایران و مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی برای آموزش و اطلاع رسانی لازم در رابطه با قانون اولیه معدن و سایر موارد مورد نیاز در این حوزه برای فعالان معدنی ضروری است که باید انجام شود. 

او اظهار داشت:در نشست چند روز گذشته کمیسیون معدن اتاق ایران سه موضوع مهم جمع بندی انتظارات فعالان معادن از دولت در سال جدید، بررسی صلاحیت‌های لازم برای بهره برداری از معادن و استفاده از فرصت‌های همکاری با سازمان توسعه تجارت مانند شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

حجت، به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و تصریح کرد: مواردی در این زمینه پیشنهاد شده که پس از بررسی و تائید، در قالب انجام فعالیت‌هایی اجرایی خواهد شد. رئیس کمیسیون معدن تصریح کرد: همچنین در سال جاری برنامه ریزی برای بازدید‌های میدانی برای معادن فعال و نیمه فعال، همایش تجلیل از پیشکسوتان حوزه معدن استان و شرکت فعال و موثر در همایش کرمان آیدکس صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به معدنی بودن استان کرمان پیشنهاد راه اندازی موزه معدن با جنبه‌های آموزشی و آگاهی بخشی مطرح شده که این موضوع نیز بررسی و پیگیری خواهد شد. 

گفتنی است در این نشست مواردی از جمله شکل گیری شرکت‌های مادر تخصصی، تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالان معدنی و معادن، شناسایی تامین کنندگان مواد معدنی و تجهیزات معدنی، تشکیل زیرگروه‌های کمیته‌های کمیسیون معدن، بازدید از نمایشگاه‌های معدنی و برگزاری سمینار‌های آموزشی به صورت ماهانه مطرح شد.

دیگر خبرها

  • اتاق بازرگانی: بخش خصوصی آماده پذیرش تعطیلی پنجشنبه‌ ها نیست
  • عضو اتاق بازرگانی:بانک مرکزی درحمایت ازتولید نمره قبولی گرفت
  • آیفون ۱۷ پلاس نمایشگری کوچک‌تر از پلاس‌های فعلی دارد
  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد