Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزیر نفت عراق گفت: هیچ جایگزینی برای مسیر صادرات نفت این کشور از طریق خلیج فارس وجود ندارد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، عراق به دنبال پیش نویس یک طرح احتمالی در صورت بالا گرفتن درگیری در خاورمیانه و توقف صادرات نفت این کشور از خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیج فارس یک مسیر کلیدی برای تقریبا تمام صادرات نفت این دومین تولید کننده بزرگ اوپک است.

 عاصم جهاد، سخنگوی وزیر نفت عراق گفت:« هیچ جایگزینی برای بنادر جنوبی وجود ندارد و سایر گزینه های ما محدود هستند. این یک منبع استرس برای بازار جهانی نفت است».

 تنش ها در خلیج فارس و خاورمیانه از روز پنج شنبه و حمله به دو نفتکش در دریای عمان، درست خارج از تنگه هرمز بالا گرفته است. تنگه هرمز خلیج فارس را به دریای عمان و آبهای آزاد متصل می کند. جریان روزانه نفت از طریق تنگه هرمز حدود 30 درصد تمام تجارت دریایی نفت خام و سایر مایعات را تشکیل می دهد.

 خلیج فارس و تنگه هرمز که ایران بارها تهدید به بستن آن کرده ، مسیرهای کلیدی صادرات بیش از 3 میلیون بشکه نفت خام عراق از بنادر جنوبی این کشور در خلیج فارس هستند. طبق گفته مقامات عراق، میانگین صادرات عراق از بنادر این کشور در خلیج فارس 3.454 میلیون بشکه در روز در ماه می بود».

 قطع صادرات نفت خام عراق برای این کشور فاجعه بار است. عراق به شدت به درآمدهای نفتی برای بودجه خود نیاز دارد. بنابراین خلیج فارس و تنگه هرمز شاهراه درآمد دولت عراق هستند.

ایران اتهام دخالت در حملات خرابکارانه اخیر به دو نفتکش در دریای عمان را رد کرده است.

عراق تولید نفت از یک میدان نفتی را افزایش دادعراق 110 میلیون بشکه نفت خام در ماه می صادر کرد

 انتهای پیام/47

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله شارجه ، دبی، عمان و امارات تا ساعات پیش با تاخیر چندین ساعته روبرو بوده است، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر و فرودگاه‌ها امکان نشست و برخاست برای پرواز به این مقاصد وجود ندارد و تعداد زیادی از این پروازها ابطال شده است.

وی افزود: به مسافران این پرواز‌ها اعلام می‌شود که حتما پیش از عزیمت برای پرواز‌ها به این مقاصد از آخرین وضعیت پرواز‌ها مطلع شوند.

او اظهار کرد: امکان پرواز‌ها با توجه به هشدار‌های هواشناسی وجود ندارد؛ بنابراین تدابیر لازم برای رسیدگی به مسافران در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

 وی ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد که برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت‌های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد