Web Analytics Made Easy - Statcounter

با داغ شدن تب مدارس فوتبال در فصل تابستان نظارت بر عملکرد این مدارس ضروری می‌نماید؛ وظیفه‌ای که بر عهده هیئت فوتبال استان است و بر اساس وعده مسئولان هیئت امسال با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، با پایان سال تحصیلی و آغاز 3 ماه تعطیلات دانش آموزان در فصل تابستان، یکی از مهمترین دغدغه خانواده‌ها در این ایام پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله راهکارهای پرکردن اوقات فراغت فرزندان ثبت آن‌ها در کلاس‌های آموزشی ورزشی است.

با توجه به فراگیر بودن فوتبال و عامه پسند بودن این رشته، ارزانی این ورزش پرطرفدار و نیز درآمدزایی بالا در این رشته در صورت فعالیت در سطح حرفه‌ای، ثبت نام در مدارس فوتبال در فصل تابستان اولویت نخست خانواده‌ها است؛ از این رو تب مدارس فوتبال در تابستان به داغی همین فصل می‌شود و گاه به دلیل برخی رفتارهای سودجویانه مشکلاتی نیز به وجود می‌آید.

حال جای سوال است بر مدارس فوتبال همدان نظارت کافی می‌شود؟ آیا تعرفه‌ ثبت نام مشخص شده؟ چه مربیانی شایستگی و توانایی آموزش فوتبال را به رده‌های سنی دارند؟ آیا خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند فرزندانشان را به دست این مدارس فوتبال و مربیانش بسپارند؟ و تکلیف متخلفین و سودجویان این عرصه چه می‌شود؟.

بررسی صلاحیت علمی و اخلاقی مربیان مدارس فوتبال

دبیر هیئت فوتبال استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که نوآموزانی که در مدارس فوتبال ثبت نام می‌کنند، امانت‌هایی هستند که باید به دست یک امانتدار شایسته سپرده شوند اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل آکادمی ملی فوتبال و کمیته اخلاق فدراسیون امسال نظارت‌ بر مدارس فوتبال افزایش یافته و این وظیفه بر عهده هیئت فوتبال است.

مهدی بوجاریان افزود: این مدارس در کل کشور در 2 رشته فوتسال و فوتبال و به صورت فصلی یا دائمی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که مدارس فصلی برای فعالیت در 3 ماه تابستان مجوز می‌گیرند گفت: باشگاه‌هایی که داری پروانه فعالیت از کمیسیون ماده 5 هستند برای کسب مجوز به هیئت فوتبال مراجعه می‌کنند و کارشناسان هیئت با بررسی صلاحیت موسس، مدیر و مربیانی که با این باشگاه همکاری می‌کنند و نیز بررسی زیرساخت‌های باشگاه اعم زمین تمرین اقدام به صدور مجوز مدرسه فوتبال می‌کنند.

بوجاریان عنوان کرد: مربیانی می‌توانند در مدارس فوتبال به آموزش نوآموزان بپردازند که هم از صلاحیت علمی برخوردار باشند یعنی داری مدرک مربیگری A،B،C باشند و هم صلاحیت اخلاقی آنها تایید شده باشد.

وی با بیان این که با توجه به افزایش تعداد باشگاه‌های فوتبال در سطح استان امسال درخواست برای کسب مجوز مدرسه فوتبال با افزایش چشمگیری مواجه شد تاکید کرد: برخی افرادی که دارای کارت مربیگری هستند اما صلاحیت اخلاقی آنها تایید نشده و یا از زیرساخت مناسب برای گرفتن مجوز مدرسه فوتبال ندارند بعضاً به صورت غیرقانونی اقدام به تشکیل مدرسه فوتبال می‌کنند که ما از طریق تعزیرات، نیروی انتظامی و بازرسین هیئت و اداره کل با این افراد برخورد می‌کنیم و مانع از فعالیتشان می‌شویم.

مجوز فعالیت 16 مدرسه فوتبال در استان بوشهر صادر شدافتتاح مدرسه فوتبال سرخابی با حضور سیدجلال حسینی و مهدی رحمتیتوضیحات آموزش‌وپرورش درباره اردوی یک مدرسه فوتبال در گرجستان و فوت دو نوجوان

بوجاریان افزود: ناظران هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان هر روز از مدارس فوتبال به صورت سرزده بازدید و عملکرد آنها را ارزیابی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در پایان فصل تابستان با توجه به عملکرد مدارس فوتبال آنها را به مدارس برتر و درجه 1 تا 3 تقسیم می‌کنیم.

بوجاریان با اشاره به این که مدارس برتر در انتهای فصل تابستان به فدراسیون فوتبال معرفی می‌شوند تصریح کرد: در سال آینده از فعالیت مدارسی که نتوانند نظر ناظرین و بازرسان هیئت را جلب کنند ممانعت به عمل می‌آید.

تعرفه 190 هزار تومانی برای مدارس فوتبال شهر همدان

وی در رابطه با تعرفه تعیین شده برای مدارس فوتبال سطح استان هم گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی هر شهرستان و قیمت اجاره زمین در آنجا تعیین تعرفه ثبت نام را به هیئت آن شهرستان واگذار کردیم.

بوجاریان عنوان کرد: اما در شهر همدان تعرفه ثبت نام 190 هزار تومان است و 17 هزار و 500 تومان نیز بابت حق عضوگیری از خانواده‌ها دریافت می‌شود. اگر نوآموزی هم کارت بیمه ورزشی سال 98 را نداشت 20 هزار تومان برای صدور کارت بیمه اخذ می‌شود.

وی با اشاره به این که اگر مدرسه‌ای بیشتر از این تعرفه از خانواده‌ها درخواست کند آن مدرسه پلمب و با مدیر و موسس آن برخورد می‌شود اظهار داشت: بازرسان ما حتما بر این موارد نظارت دارند اما اگر خانواده‌ها نیز تخلفی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند به هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کنند.

بوجاریان تاکید کرد: حضور فیزیکی مدیر مدرسه فوتبال در محل تمرینات الزامی است و پزشکیار نیز باید در تمرینات حاضر باشد.

وی با اعلام این که استاندارد تعداد نوآموزان در مدارس فوتبال 24 نفر به ازای هر مربی است گفت: چیزی به اسم آکادمی فوتبال در همدان نداریم.آکادمی مربوط به باشگاه‌های لیگ برتری است و از آنجا که همدان باشگاه لیگ برتری ندارد استفاده از اصطلاح آکادمی به جای مدرسه فوتبال تخلف و نوعی تبلیغ دروغ است.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد