Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مریم حسینی، رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور امروز گفت: رقم جدید برنج ایرانی آنام مرداد امسال همزمان با برداشت برنج به شالیکاران و مصرف کنندگان معرفی خواهد شد، که زودرس بودن، داشتن ظاهری همانند برنج محلی دم سیاه، بوته کوتاه‌تر، مقاوم در برابر باد و باران، کود پذیری بیشتر، نیاز آبی کمتر و تولید بیشتر درهر هکتار از ویژگی‌ها و مزایای رقم جدید برنج انام در مقایسه با دیگر رقم‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از معرفی رقم جدید برنج تیسا در مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زودرس، دانه بلند، و پخت خوب از ویژگی‌های این برنج است.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور افزود: ۳۰۰ مهندس کشاورزی برای اجرای طرح مطلوب سازی برنج، مربیگری و ارائه توصیه‌های فنی به شالیکاران در گیلان فعال هستند.

مریم حسینی گفت: با توجه به طرح تولید برنج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها در کنار سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید برنج در گیلان و استان‌های شمالی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از مربیان مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور از امروز به مدت ۶ روز، برای کار با دستگاه‌های شالیکوبی و سایر بخش‌های مرتبط آموزش می‌بینند، افزود: مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور همواره در راستای امنیت غذایی گام برمی‌دارد.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه کیفیت و کمیت برنج از مزرعه تا سفره به امنیت غذایی نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: اقداماتی که برای خودکفایی در تولید برنج در استان‌های شمالی بر اساس یک برنامه ریزی مشخص و اصول معینی انجام و اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

رقم جدید برنج ایرانی اَنام مرداد ماه امسال در گیلان معرفی خواهد شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)

جنسیس برای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴ شاسی‌بلند کانسپتی بنام نیولون (Neolun) را تدارک دیده است. این پیش‌نمایش یک شاسی‌بلند پرچم‌دار و سه ردیفهٔ لوکس است.

به گزارش پدال، نیولون ظاهر جعبه‌ای شکل منحصربه‌فردی دارد که هرچند در قسمت جانبی تا حدودی میباخ GLS را به یاد می‌آورد اما در جلو و عقب از چراغ‌های آشنای دوخطی جنسیس استفاده می‌کند.

این کانسپت در بیرون طرح دورنگ مشکی نیمه‌شب و آبی مجاستیک دارد درحالی‌که داخل آن با چرم رویال به رنگ نیلی زیبایی پوشیده شده است. در کابین نیولون شاهد دو ردیف صندلی مجلل هستیم که صندلی‌های جلو قابلیت چرخش به سمت عقب را دارند تا فضایی شبیه سالن نشیمن را ایجاد کنند.

در اینجا همچنین دو نمایشگر از سقف قسمت عقب خودرو باز می‌شود و یک سیستم صوتی ویژهٔ پیشرفته نیز تجربهٔ شنیداری کاملاً فراگیر و شبیه سالن کنسرت را فراهم می‌کند.

یکی دیگر از مزایای منحصربه‌فرد این خودرو، سیستم گرمایش ویژه‌ شامل المنت‌هایی روی دری‌ها، کف خودرو، داشبورد و پشتی صندلی‌ها می‌شود. این سیستم از سیستم گرمایش تابشی کره‌ای Ondol الهام گرفته است که در خانه‌های این کشور استفاده می‌شود. علاوه بر این، جنسیس برای نیولون درهای متقارن را در نظر گرفته است که با حذف ستون B، کابین را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و دسترسی آسان را فراهم می‌کند.

این‌ها اما صرفاً ویژگی‌های فانتزی نیستند که هرگز تولید نشوند زیرا به گفتهٔ جنسیس، امکان تولید درهای متقارن وجود دارد. همچنین سیستم سرگرمی عقب و گرمایش تابشی هم احتمالا ارایه می‌شوند. هرچند کانسپت نیولون به دو ردیف صندلی مجهز است اما میدانیم که GV90 تولیدی با سه ردیف صندلی ارائه خواهد شد.

البته امکان تولید نسخهٔ لوکس‌تر این شاسی‌بلند کره‌ای با چهار صندلی به سبک میباخ هم وجود دارد. جنسیس فعلاً حرفی در مورد پیشرانه و قیمت این کانسپت نزده است ولی قرار است تا پیش از پایان امسال نسخهٔ تولیدی آن را ببینیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • تولید پد ضد ارتعاش با دانش فنی ایرانی
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • تولید نسل جدید کارت‌های پردازشگر ایرانی
  • تولید سامانه‌های پرتودهی با دانش فنی ایرانی