Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@20:54:00 GMT

روز آرام دلار

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۵۳۱

با در پیش بودن نشست هفتگی بانک مرکزی آمریکا، دلار روز آرامی را سپری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نشست‌های مهم بانک‌های مرکزی کشورهای غربی در آخر این هفته باعث شده است معاملات ارزی روندی آرام به خود بگیرد و معامله‌گران منتظر روشن شدن نتایج نشست رؤسای بانک‌های مرکزی اروپا در پرتغال، نشست بانک مرکزی انگلیس در خصوص نرخ بهره و نشست فردای بانک مرکزی آمریکا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چارلز توماس، مدیر سبد دارایی مؤسسه "منو لایف است منیجمنت" گفت: جای تعجب ندارد که نبض امروز معاملات به آرامی می‌زد و همگی رویکرد صبر و انتظار را در پیش گرفته‌اند.

طبق نظرسنجی مؤسسه "سی ام ای گروپ" تنها ۲۰.۸ درصد از معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را کاهش دهد اما هنوز انتظار زیادی برای کاهش نرخ بهره تا پایان ماه ژوئیه وجود دارد و حدود ۸۰ درصد شرکت کنندگان معتقدند تابستان باید منتظر کاهش نرخ بهره آمریکا بود.

در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارزی، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد تقریباً بدون تغییر نسبت به روز گذشته و در سطح ۹۷.۵۷۳ واحد ایستاد. یورو با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱.۱۲۲ دلار رسید اما دلار در برابر ین ۰.۰۶ درصد پیشروی کرد و خود را به ۱۰۸.۶۲ ین رساند.

از سوی دیگر افزایش انتظارات برای تکیه زدن بوریس جانسون بر جایگاه نخست وزیر انگلیس که یکی از طرفداران برگزیت حتی بدون توافق با اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، باعث شد تا پوند به سطوح جدیدی عقب نشینی کند و به ازای ۱.۲۵۲۳ دلار مبادله شود.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۸۱۵۱ روپیه هند، ۱.۴۶۲۹ دلار استرالیا، ۱.۳۴۰۵ دلار کانادا، ۱.۳۷۰۸ دلار سنگاپور، ۶.۹۲۶۴ یوان چین و ۴.۱۸۲۶ رینگت مالزی مبادله شد. فرانک سوئیس کماکان در سطح بالای ۱ دلاری قرار دارد و امروز به ازای ۱.۰۰۲۱ دلار مبادله شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دلار بازار ارز آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد