Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از عملیات موفق رهگیری بمب افکن‌های راهبردی «بی- 52» آمریکا که درحال نزدیک شدن به مرزهای این کشور بودند، خبر داد.به گزارش بلاغ،یک رسانه روسی دوشنبه شب به وقت تهران از عملیات موفق جنگنده‌های «سوخو-27 » ارتش روسیه علیه چند فروند بمب‌افکن راهبردی «بی -52» ارتش آمریکا  و رهگیری آن‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که این عملیات رهگیری هنگامی که بمب افکن‌های آمریکایی در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه از «دریای سیاه» و «بالتیک» بودند، رخ داد.

  نشریه ویژه ارتش روسیه هفته گذشته نوشته بود که جنگنده‌های این کشور در روزهای اخیر چند بار هواپیماهای خارجی را نزدیک حریم هوایی این کشور شناسایی و رهگیری کردند.

 این در حالی است که وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز از عملیات موفق یک فروند سوخو-27 خود در منطقه بالتیک و شناسایی دو هواپیمای آمریکایی و سوئدی حاضر در منطقه خبر داد.(جزئیات بیشتر)

هفته گذشته ناتو رزمایش دریایی را تحت عنوان «بالتاپس-2019»  در جنوب دریای بالتیک  آغاز کرد . در این رزمایش حدود 40 کشتی و زیردریایی و 40 فروند هواپیما از 18 کشور از جمله بلژیک، آلمان، انگلیس، دانمارک، اسپانیا، لتونی، لیتوانی، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، آمریکا، ترکیه، استونی، فنلاند، فرانسه و سوئد در این رزمایش شرکت دارند.

به گزارش اسپوتنیک،مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه در گزارش خود افزوده که با انجام عملیات جنگنده های سوخو، امکان نقض مرزهای روسیه به هواپیماهای مهاجم داده نشد.

مرکز یاد شده همچنین اعلام کرد که پرواز جنگنده‌های روسی با توجه به قوانین بین‌المللی انجام شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، «امیر حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی در حاشیه رژه روز ارتش در خصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهار داشت: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستاد کل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو ۲۴ داریم، از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همان طور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد، ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند.

وی در پایان گفت: جوابی که سپاه به آنها داد، یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می‌کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

کد خبر 6080708 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب‌افکن درشت‌پیکر روسیه
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل : خطا کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند