Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان زنجان در شهرستان خدابنده حضور یافت و با شرکت در آیین بهره برداری از یک طرح آبیاری سنتر پیوت در مزرعه‌ای به وسعت ۱۸۰ هکتار در روستای توپقره شهرستان خدابنده، به صورت همزمان اجرای پروژه‌های سامانه‌های نوین آبیاری در یک هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و چند طرح آبخیزداری این شهرستان را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح آبیاری سنتر پیوت این مزرعه ۱۸۰ هکتاری متعلق به بخش خصوصی، با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال انجام شده که ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات بلاعوض دولتی تامین شده است.

سنتر پیوت (Center pivot) یکی از مکانیزه ترین سیستم های آبیاری تحت فشار است که در آن با یک دکل مرکزی ثابت در مرکز و مجموعه ای از آبپاش ها در یک مسیر دایره ای پخش یکنواخت آب در سطح مزرعه انجام می شود.

در این مزرعه ۱۸۰ هکتاری تجهیز شده به سامانه نوین آبیاری، زمینه اشتغال ثابت ۳۶ نفر فراهم شده است.

همزمان با این طرح، سامانه های آبیاری در سطح اراضی کشاورزی استان زنجان شامل ۶۰۲ هکتار در شهرستان سلطانیه، بیش از ۳۰۴ هکتار در شهرستان خدابنده،، نزدیک ۶۰ هکتار در شهرستان ایجرود، بیش از ۴۹ هکتار در شهرستان ابهر، ۱۴۵ هکتار در شهرستان زنجان، ۱۹ هکتار در شهرستان طارم و بیش از ۳۸ هکتار در شهرستان خرمدره نیز به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تا کنون ۵۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان مجهز به سامانه های نوین آبیاری شده اند که تجهیز ۴ هزار و ۴۰۵ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

اسحاق جهانگیری در سفر یک روزه به استان زنجان در ابتدا با حضور در شهرستان ابهر، کارخانه پاک حیات کیمیا پارس و خط تولید واگن مترو درون شهری ایریکو در این شهرستان را افتتاح کرد.
بازدید و بهره برداری از مجموعه گروه صنعتی گلرنگ و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر یک روزه است.

۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح سامانه نوین آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی