Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:29:51 GMT

داربستی کردن تاکستان‌های ملایر شتاب گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۷۳۹

داربستی کردن تاکستان‌های ملایر شتاب گیرد

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدرت الله ولدی، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر جهانی انگور ملایر افزود: اختصاص اعتبار بیشتر برای اجرای طرح فراز در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های انگور این شهرستان باید توسط جهاد کشاورزی استان ویژه دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سطح اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در باغ‌های این شهرستان نیز پایین است ادامه داد: پیاده کردن این سیستم در تاکستان‌های ملایر اعتبار ویژه‌ای می‌خواهد که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان برای ثبت جهانی انگور این شهرستان بیان کرد: به زودی جشنواره ملی شهر جهانی انگور برگزار می‌شود که مکاتبه‌های لازم با استاندار همدان و سازمان جهاد کشاورزی استان برای اختصاص اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره انجام شده است.

ولدی خواستار پیگیری جذب اعتبار مورد نیاز توسط جهاد کشاورزی به عنوان متولی برگزاری این جشنواره شد و افزود: جهانی شدن انگور زمینه‌های لازم را برای گردشگری و رونق اقتصادی منطقه و استان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خشک کردن و حمل انگور نباید به صورت غیربهداشتی انجام شود، از جهاد کشاورزی استان خواست: نسبت به اختصاص یارانه و تسهیلات خاص برای روند بهداشتی فرآوری انگور پیگیری‌ها و حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

معاون استاندار همدان همچنین سامانه نیما و تعهد ارزی را یکی از مشکلات جدی صادرکنندگان کشمش ملایر عنوان و خاطرنشان کرد: چنانچه این مشکل حل نشود، زنجیره تولید و صادرات کشمش به هم می‌خورد و در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

ولدی از جهاد کشاورزی استان خواست: با توجه به اینکه کشمش حجم بالایی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده و فروش و صادرات به صورت ریالی انجام می‌شود، سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری‌های لازم برای حل مشکل صادرکنندگان کشمش را انجام دهد.

وی توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی و کم آب بر را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و اظهار داشت: در سند سه ساله راهبردی توسعه این شهرستان ۱۰۰ هکتار سهمیه احداث گلخانه پیش بینی شده است، در حالی که این میزان سهمیه را می‌توان در یک سال اجرا کرد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: با توجه به اینکه احداث حدود ۵۰ تا ۶۰ هکتار گلخانه در اراضی ملی این شهرستان واقع شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، این مشکل باید هر چه سریع‌تر حل شود.

ولدی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و لوله گذاری ۶۴۰ رشته قنات ملایر و ارائه تسهیلات به دامداری‌های سنتی شد.

انتهای پیام/ د 

داربستی کردن تاکستان‌های ملایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نصب سامانه ردیاب مکانی برای نخستین بار در استان فارس با هدف نظارت بر میزان سوخت تخصیصی بخش کشاورزی بر روی تراکتورهای فعال بزودی در جهرم انجام می‌شود.

حسن زمانی با بیان این که سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت گاز (گازوئیل) در بخش کشاورزی توزیع می‌شود، افزود: نحوه تخصیص سوخت به ناوگان بخش کشاورزی بر اساس میزان قدرت دستگاه و به صورت مساوی است در صورتی که برخی تراکتورها کارکرد بیشتری دارند و با نصب این دستگاه ردیابی میزان کارکرد بر اساس دستگاه‌های موقعیت یاب (جی پی اس) محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت افزون بر ۳۵۶ دستگاه تراکتور در بخش کشاورزی اضافه کرد: این طرح در مرحله نخست به صورت آزمایشی توسط یک شرکت دانش بنیان با نصب دستگاه موقعیت یاب بر روی تمامی دستگاه تراکتور انجام و گزارش گیری از آنها مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم بیان کرد: در این طرح میزان سوخت تخصیصی به تراکتورها بر اساس پیمایش محاسبه و در صورت قطع شدن، پیامک آن به کاربر مستقر در جهاد کشاورزی شهرستان ارسال و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 6085562

دیگر خبرها

  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود