Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-حناچي گفت:مطالعات نشان مي دهد که 80 درصد آلودگي در تهران مربوط به خودروهايي است که از سوخت فسيلي استفاده مي کنند و 40 درصد هم مربوط به خودروهاي شخصي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حناچي ، شهردار تهران صبح امروز در آيين بهره برداري و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسراني شهر تهران که در بوستان گفتگو برگزار شد،  با تاکيد بر توسعه محورهاي پياده و دوچرخه سواري در پايتخت اظهار داشت:مطالعات نشان مي دهد که 80 درصد آلودگي در تهران مربوط به خودروهايي است که از سوخت فسيلي استفاده مي کنند و 40 درصد هم مربوط به خودروهاي شخصي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حناچي با بيان اين که ما از مردم تهران بايد به خاطر نبود حمل و نقل عمومي مناسب عذرخواهي کنيم، گفت:ناوگان حمل و نقل عمومي ما متناسب با حجم درخواست مردم نيست.در اين زمينه به ما اعتراض مي شود و اين اعتراض هم وارد است و بايد تلاش کنيم اين مشکل را حل کنيم. دولت هم در اين زمينه با ما همراهي جدي دارد.
وي گفت:بازسازي 500 اتوبوس شهري و استفاده از 117 ميني بوس در شهر و نيز تعدادي اتوبوس دو کابين و عقد قرارداد براي ساخت 500 ميني بوس اقدامات مهمي است که بايد آن را توسعه دهيم.

آلودگي هوا و ترافيک، اصلي ترين مشکل تهران
وي گفت:در نظر سنجي هايي که در آخر شهريور 96 از مردم تهران صورت گرفت موضوع آلودگي هوا و ترافيک اصلي ترين مشکل تهران از نظر مردم بود.امروز شايد مشکل اقتصادي به صدر جدول رسيده باشد اما آلودگي و ترافيک از ليست مشکلات مردم تهران حذف نشده است.پس من به عنوان شهردار تهران و شما به عنوان متوليان اين امر بايد به اين موضوع به شکل پيوسته با مباني نظري روشن بپردازيم. برآيند همه تصميمات ما بايد منجر به افزايش سهم حمل و نقل عمومي در تردد در شهر تهران باشد و نتيجه فعاليت هاي ما کاهش تردد با استفاده از خودروي شخصي باشد. اين سياست عمومي همه کلانشهرهاي دنيا است. متاسفانه به دليل اينکه ما اين مباني نظري را پيوسته در سياست هايمان تعقيب نکرده ايم به اين هدف نرسيده ايم و سهم خودروهاي شخصي در حمل و نقل عمومي شهر تهران بيشتر از ساير وسايل حمل و نقل است.
وي در ادامه عنوان کرد: در اين شرايط سخت اقتصادي توسعه حمل و نقل عمومي کار ساده اي نيست.حالا در دوره جديد شورا و شهرداري، بهره برداري از دو خط مترو و ايستگاه هاي جديد تلاشي براي پر کردن خلاءهاي حمل و نقل است که مترو مي تواند آن را پر کند، اما در برخي نقاط شهر و برخي معابر مسافر ها کم هستند و نيازي به استفاده از اتوبوس نيست؛ در نتيجه ميني بوس ها در اين معابر مورد استفاده قرار مي گيرند.

80درصد آلودگي هواي تهران مربوط به خودروهاي با سوخت فسيلي
حناچي با تاکيد بر توسعه محورهاي پياده و دوچرخه سواري در پايتخت گفت: مطالعات نشان مي دهد که 80 درصد آلودگي در تهران مربوط به خودروهايي است که از سوخت فسيلي استفاده مي کنند و 40 درصد هم مربوط به خودروهاي شخصي است.
شهردار تهران با تاکيد بر ترويج فرهنگ استفاده نکردن از خودروهاي شخصي گفت:بايد کاري کنيم که تردد خودروي تک سرنشين به ضد ارزش در شهر تبديل شود و اين نمي شود الا با همراهي مردم. بايد تلاش کنيم اين فرهنگ را در جامعه جا بيندازيم؛ کلان شهرهاي دنيا اين سياست را دنبال کرده اند و ما هم بايد اين کار را بکنيم. ما جايي موفق مي شويم مردم را در سياست هايمان همراه کنيم که وجدان عمومي جامعه اين موضوع را بپذيرد و براي اين کار لازم است از همه ظرفيت اطلاع رساني عمومي استفاده کنيم.

جاي خالي فرهنگسازي استفاده از حمل و نقل عمومي در صداو سيما
وي با انتقاد از برخي تبليغات تلويزيوني گفت: من برخي از فيلمهاي تبليغاتي تلويزيون را که مي بينم تاسف مي خورم که جاي تبليغ استفاده از حمل و نقل عمومي خالي است.در حالي که برخي تبليغات متعلق به اقلامي است که استفاده کمي دارد و ممکن است خيلي مهم نباشد.اما جاي امور مهمي مانند فرهنگسازي براي حل مشکلات ترافيکي در اين تبليغات خالي است.البته اين نقطه ضعف ماست که بايد با تلويزيون در اين زمينه فعالانه تر برخورد کنيم.
وي با تاکيد بر اين سياست که نبايد با بزرگراه و پل سازي به افزايش تقاضاي سفر در شهر دامن بزنيم گفت: توسعه مسيرهاي سواره رو تمامي ندارد و هر چقدر اين مسيرها زياد شود تقاضاي سفر هم بيشتر مي شود. برخي زدن پل و راه انداختن اتوبان جديد را کار مي بينند اما بايد در اين نگاه تجديد نظر کنيم و خودمان را به مباني علمي بيشتري متصل کنيم. مي توانيم با اقدامات ديگري کيفيت زندگي در شهر تهران را افزايش دهيم.
شهردار تهران در پايان با تقدير از تلاش براي نصب و فعال سازي مانيتورهاي اطلاع رساني در ايستگاه هاي اتوبوس و استفاده از فيلتر دوده براي کاهش آلايندگي ميني بوس ها گفت:بايد کاري کنيم که اين فيلترها در داخل ساخته شود تا مشکل استفاده از آن به صورت گسترده هم حل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان

 طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جین بلای جان زمین