Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:26:36 GMT

احزاب ، حقوق قانونی یکدیگر را به رسمیت بشناسند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۸۸۲

احزاب ، حقوق قانونی یکدیگر را به رسمیت بشناسند

محمدصادق حسنی جوریابی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ضرورت حفظ وحدت میان مسوولان در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: بدخواهان و دشمنان مردم و نظام قصد دارند با دامن زدن به مشکلات و ایجاد نارضایتی میان مردم و القای وجود اختلاف و دشمنی در میان کارگزاران و مسوولان کشور، اختلاف و ناامیدی را ترویج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها و حواشی بوجود آمده در فضای سیاسی استان گفت: قطعاً هدف و نیت همه کسانی که در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی فعالیت می کنند پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی است.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه وجود اختلاف سلیقه در راه رسیدن به اهداف و نقشه راه تبیین شده برای کشور در میان کنشگران و مسئولان امری طبیعی است، تاکید کرد: وجود روش ها و نگرش های متفاوت امری مثبت و سازنده است و می تواند به روند پیشرفت کشور منجر شود.

حسنی با تاکید بر رعایت قانون در مسائل مختلف کشور تصریح کرد: همه مسوولان در قوای سه گانه، افراد صاحب تریبون، فعالان و کنشگران سیاسی و مدنی و رسانه ها باید تابع و مدافع قانون باشند زیرا به تعبیر رهبر انقلاب ملاک تشخیص حق از باطل، قانون است.

تنها نماینده گیلان در فراکسیون امید خانه ملت خاطر نشان کرد: احزاب و جناح های سیاسی باید حقوق یکدیگر را بر اساس ظرفیت های موجود در قانون اساسی کشور به رسمیت بشناسند و با تحمل و حوصله بیشتر نسبت به یکدیگر عمل کنند تا جامعه و افکار عمومی دچار تنش و نگرانی نشود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع هتک حرمت بانوی آمر به معروف در بخش خمام تصریح کرد: یکی از آثار بروز تنش در افکار عمومی و سطح جامعه همین رفتار زشتی است که نسبت به یک بانوی گیلانی رخ داد که قطعاً انتظار داریم مراجع قضایی نسبت به افراد خاطی و مجرم برخورد سریع و قاطعی داشته باشند.

حسنی افزود: دلسوزان جامعه بویژه فعالان فرهنگی، اجتماعی و مدنی باید با پیگیری کارهای فرهنگی و تحکیم آرامش مبتنی بر قانون گرایی در جامعه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد آن حتی نسبت به مسوولان اقدام کنند اما در این میان نباید تبعیض و رفتار سلیقه‌ای نشان داده شود.

وی با اشاره به سخنان استاندار گیلان مبنی بر ضرورت رعایت قانون و احترام به تصمیمات مراجع ذی صلاح استان خاطر نشان کرد: سخنان او همان چیزی است که از نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در استان انتظار می رود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خاتمه گفت: دکتر سالاری استاندار جوان و دلسوزی است که با پیگیری و تلاش کم‌نظیری در استان فعالیت می کند و قطعاً به عنوان استاندار استان خود، از او حمایت و پشتیبانی می کنیم و ضروری است همه دست اندرکاران و دلسوزان استان کمک کنند تا در شرایط کنونی کشور، منافع عمومی و مصالح استان تامین شود که مبادا اختلاف نظرها و جدال ها عامل عقب ماندگی استان از مسیر توسعه شود.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • دین و حجاب امروز آماج حمله دشمنان است
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران