Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا که به داشتن مواضع دست راستی و مخالفت با سیاست‌های اتحادیه اروپا شهرت دارد، بر لزوم همکاری دو کشور به منظور «مقابله با خطرهای امنیتی برآمده از روسیه و ایران» تاکید کرده است.

«ماتئو سالوینی» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است، روز دوشنبه (دیروز) با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه در ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنس بعد از دیدار دوجانبه با سالوینی، این دیدار را «فوق‌العاده» خواند و خبر داد که دو طرف درباره روابط آمریکا و ایتالیا و «اولویت‌های مشترک» دو کشور صحبت کردند.

وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای درباره دیدار پامپئو با سالوینی، از رایزنی‌های وزیر خارجه آمریکا با میهمان ایتالیایی خود علیه ایران، روسیه و چین خبر داد.

در این بیانیه آمده است که پامپئو و سالوینی بر «اهمیت روابط بلندمدت ایالات متحده با ایتالیا به عنوان همپیمانان عضو ناتو و اعضای گروه ۷ تاکید کردند».

به روایت وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ با این مقام ارشد ایتالیایی درباره «مقابله کردن با خطرهای امنیتی منطقه‌ای روسیه و ایران، تهدید سرمایه‌گذاری‌های غارتگرانه چین در زیرساخت‌های کلیدی و فناوری‌ها در ایتالیا و اروپا و لزوم تقویت همکاری دفاعی آمریکا- ایتالیا صحبت کردند».

مقام‌های واشنگتن بارها به رُم درباره حضور شرکت‌های چینی در بازار ایتالیا و همکاری این کشور اروپایی در پروژه بزرگ «کمربند و جاده» هشدار داده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واشنگتن آمریکا دونالد ترامپ مایک پامپئو ماتئو سالوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه