Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:39:14 GMT

کشت گیاهان دارویی در خوشاب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۹۵۷

کشت گیاهان دارویی در خوشاب افزایش یافت

ابراهیم رودسرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا "زیره سبز، زعفران، گل محمدی، گل گاو زبان، آویشن، چای ترش و کدو پوست کاغذی" را مهمترین گیاهان دارویی تولیدی در خوشاب ذکر و بیان کرد: این شهرستان با دو هزار هکتار سطح زیر کشت زیره سبز از قطب های تولید این محصول در خراسان رضوی است.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوشاب کشت گیاهان کم آب طلب شامل گل محمدی، زیره، چای ترش و گیاهان دارویی که نیاز کمتر به آب دارند به کشاورزان توصیه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین گفت: فقدان واحدهای فرآوری و صنایع بسته بندی از مشکلات تولیدکنندگان گیاهان دارویی در این شهرستان است. به منظور ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان و بانوان برگزار شده است.
خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و دو رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.
سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/‌۱۸۵۸‬
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، سید محمدنور موسوی افزود: بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان و بستک از شهرستان‌هایی هستند گیاهان دارویی در آنها کشت می‌شود.
وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.
موسوی افزود: عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: سالانه حدود ۲۰ تن آویشن و آنغوزه از مراتع و رویشگاه‌های استان برداشت می‌شود که ارزش اقتصادی بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال است.

بیشتربخوانید:برداشت دمنوش چای ترش در میناب
وی افزود: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در استان هرمزگان دارند.
موسوی گفت: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان، تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است