Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محسن شیخ الاسلامی (معاون میراث فرهنگی استان تهران) در خصوص انتشار برخی اخبار در شبکه‌های مجازی در خصوص ماهیت و محتوای کوزه‌های سفالی کشف شده در ورامین گفت: این سفال‌ها متعلق به اواخر دوره ساسانی است و تمامی ظروف جنبه کابردی و روزمره داشته است.

 او با اعلام اینکه؛ ظروف سفالی بدست آمده در حفاری چاه از ابتدا شکسته در دل خاک بدست آمده است، گفت: تنها مرجع اعلام اخبار باستان‌شناسی در استان تهران نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان تهران است که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی تهران گفت: سفال‌ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی(ع) برای جمع آوری آب باران و آب سطحی کشف شد که پس از اطلاع از این موضوع کارشناسان معاونت میراث فرهنگی در محل حاضر و عملیات عمرانی متوقف شد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: اظهارنظر نهایی و اتخاذ تصمیم علمی در این خصوص منوط به انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده موردنظر بوده و با انجام هماهنگی‌های لازم با شهرداری ورامین و پژوهشکده باستان‌شناسی، پس از انجام مطالعات تکمیلی، نتایح اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ورامین دوره ساسانی معاون میراث فرهنگی استان تهران کوزه های سفالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: بیش از ۵۲۰۰ اثر تاریخی در استان شناخته شده که از این تعداد ۱۲۶۱ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی در کاروانسرای عباسی با قدردانی از استادکاران و مرمتگران بناها تاریخی، آنان را حافظان تاریخ استان دانست، اظهار کرد: در گیلان بیش از پنج هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده که از این تعداد یک هزار و ۲۶۱ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی افزود: محوطه‌ها و بناهای تاریخی گیلان به عنوان یکی از توانمندی‌های گردشگری استان، هر بار بیشتر مورد توجه و اقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر اینکه مالکان بناهای تاریخی استان برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند، خاطرنشان کرد: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بناهای تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و این اداره کل از همه مالکانی که دارای بنای تاریخی هستند و قصد تغییر کاربری در راستای توسعه گردشگری دارند، حمایت می‌کند.

جهانی تصریح کرد: استان گیلان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است و توانسته این خطه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

وی گفت: ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی گیلان در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور اساتید و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان رشته‌های معماری، مرمت، باستان‌شناسی و سایر حوزه‌های وابسته به میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد و در پایان مراسم از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 746347

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است