Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلیات لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک های شهر تهران براساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاک (موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات مستقیم) موضوع تبصره ۳ ذیل ماده یکم مصوبه عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه ای در جلسه امروز شورای شهر تهران با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه گلپایگانی گزارشی از این لایحه ارائه کرد و بعد از آن مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، جمع بندی دو کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و معماری و شهرسازی را نسبت به این لایحه ارائه کرد.

بنا به گفته الویری اواخر سال گذشته در قالب تبصره ۳ ذیل ماده یکم مصوبه عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه ای این امکان به شهرداری داده شده بود که این لایحه را ارائه دهد. مجموع افزایش در نظر گرفته در این لایحه به صورت میانگین ۷۰ درصد است اما متناسب با مناطق بین ۵۰ تا ۱۲۰ درصد متغیر است.

وی تأکید کرد: نرخ تورم مسکن در سال گذشته ۱۱۲ درصد بود و نرخ تورم بانک مرکزی ۳۱ و نیم درصد. اگر قرار بود مبنای ما نرخ تورم مسکن باشد این ضریب بیش از این بود.

ناهید خداکرمی در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: ما نباید کاری را که دولت انجام می دهد، تکرار کنیم. این شیوه را نمی پذیرم. اینکه تخلفات ساختمانی دلیلی شود که ضریب افزایش یابد، قابل قبول نیست.

محمود میرلوحی در موافقت با لایحه مذکور گفت: هر کدام از دوستان قطعاً نظرات کارشناسی خود را دارند اما یادمان باشد که در سال ۹۳ و ۹۴ این ضرایب انجام نشد. آن هم به دلیل مسائل انتخاباتی و با توجه به کسری بودجه، مدیریت وقت ۵ هزار میلیارد تومان استقراض کرد که امروز من و شما باید آن را پرداخت کنیم. نمی شود که تراکم نفروشیم و به سمت باغات برویم.

وی افزود: در سال ۹۳ قیمت یک تن آسفالت ۸۰ هزار تومان بود اما امروز قیمت آن ۵۰۰ هزار تومان شده است. مدیریت شهری از کجا این بودجه را تأمین می کند؟ یارانه سفر شهروندان با مترو به صورت روزانه ۲۵ میلیارد تومان است.

میرلوحی گفت: سیاست شورا این است که نمی خواهد استقراض کند بنابراین باید به سمت منابع پایدار برویم. اگر اصلاح رویکرد نداشته باشیم ناچار خواهیم بود که همانند مدیریت گذشته رفتار کنیم.

وی افزود: امروز تجاری سازی جواب نمی دهد. بانک ها از ۱۰ سال پیش ورود به مال سازی داشتند و امروز متوجه شدند که اشتباه کردند.

در پایان پس از ارائه اظهار نظرهای موافقان و مخالفان، گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، توضیحاتی را ارائه کرد.

گلپایگانی با بیان اینکه امروز سوداگری در مسکن در مناطق گران شهر تهران یکی از راه های کسب درآمد شده است، گفت: در حالی که واحدهای خالی زیادی درشهر تهران وجود دارد، دو میلیون نفر در مسکن بد زندگی می کنند. براساس سبک جمعیتی، طرح تفصیلی مناطق شمال تهران و میانی، سقف جمعیتی شان پر شده است.

وی ادامه داد: باید سرمایه را به سمت مناطق میانه و مناطق ناکارآمد سوق دهیم. این عوارض قابل ملاحظه نیست اما باید متناسب با اقتصاد شهر و معیارهای طرح هادی و تفصیلی برخی از بلوک، عوارض بیشتری دهند.

کد خبر 4643918

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران معاملات مسکن معماری و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین/ترافیک سنگین در چالوس و محور تهران-شمال

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین‌های کشور برای امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده دزدبند و ترافیک سنگین در مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا انارک و محدوده‌های ولی آباد و هریجان دیده می‌شود.

همچنین ترافیک در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزادراه سنگین است.

تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر (رفت و برگشت) برقرار، محورهای شمالی بدون هرگونه مداخلات جوی و تردد در سایر محورهای کشور روان است.

طبق اطلاعات موجود، محورهای هشتگرد - طالقان و پل زنگوله - بلده مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، بعضی مناطق چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق شرق و شمال شرق، رگبار، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه در بعضی نقاط استان فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بعضی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه بارش در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت و طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج است.

کد خبر 739852

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون وزیر کار برای کارگران: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • به زودی: ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • معاون وزیر کار: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین/ترافیک سنگین در چالوس و محور تهران-شمال
  • اسرائیل با بدترین بحران تاریخ خود مواجه است
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است