Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: دغدغه موجود این است با توجه به اهمیت راهبردی محصول گندم و برنامه دولت برای تولید، تامین و نگهداری این محصول و اهمیت آن در تامین قوت غالب مردم از قاچاق این محصول به خارج از کشور جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کشور با تولید انبوه و کافی محصول راهبردی گندم توسط کشاورزان به خودکفایی رسیده است، یادآور شد: اخبار و اطلاعاتی واصل می شود که برخی اتباع کشورهای همجوار با همدستی افراد فرصت طلب و سودجو اقدام به خرید گندم با نرخ بالاتر از نرخ مصوب دولتی و نگهداری آن در مکانهای استیجاری برای خارج کردن آن از استان و کشور می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تاکید بر اینکه این اقدامات هدفمند هستند، تاکید کرد: اگر قاچاق گندم به عنوان یک محصول راهبردی رخ دهد، موجب مخدوش شدن امنیت روانی و غذایی مردم و ترویج شایعات می شود و بی شک رسانه های بیگانه نیز بر روی این مسائل موج سواری کرده و به آنها دامن می زنند.

موحد خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی و دست اندرکاران باید از تمام ظرفیت های خود بهره گیرند تا جلوی وقوع چنین وضعیتی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز شاهد اقدامات سازمان یافته و هدفمندی در قاچاق گوشت، دام و مشکلات ناشی از آن بوده ایم، ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق گندم در شهرستان ها نیز مدیران باید متناسب با وضعیت شهرستان ها برنامه ریزی و اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بارها در جلسات مختلف تاکید شده که هر چه سریعتر تکلیف بستر رودخانه ها مشخص و وضعیت تعرض در این مناطق نیز معین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز گفت: اگر بارندگی نرمال در حدود ۱۳۰ میلی متر در استان کرمان رخ دهد، ۲۳ میلیارد مترمکعب آب تولید می شود که از این میزان، نزدیک به ۱۸ میلیارد مترمکعب تبخیر می شود و پنج میلیارد مترمکعب باقی می ماند.

محمد علیزاده افزود: بخش عمده برداشت های بی رویه از منابع آبی استان مربوط به چاه های غیرمجاز است که اولویت کرمان مسدود کردن این چاه ها است.

وی ادامه داد: در مورد چهار اقدام از جمله مسدود کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری باید به صورت همزمان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۶۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمان مسدود شده است، گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری نیز ۲۰۵ چاه غیرمجاز مسدود شده و این تعداد تا پایان سال جاری باید به ۷۰۰ حلقه افزایش یابد.

وی اظهارداشت: تاکنون سه هزار و ۸۵۰ کنتور هوشمند در استان کرمان نصب شده است و باید به ۳۰ هزار کنتور افزایش یابد.

۷۴۴۰/‌۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری ایرنا کرمان کالای قاچاق گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود

قاسم رحیمی نیا در حاشیه بازدید از اراضی ملی منطقه سرگز اسفندقه با بیان اهمیت ویژه و جایگاه منابع طبیعی بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تأکید کرد و گفت: پیشگیری و جلوگیری از هر گونه تخریب و تصرف عرصه های ملی در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

وی ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و گشت و مراقبت مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل را برخی از اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از عرصه های منابع ملی بیان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان همچنین برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین به عرصه های منابع طبیعی را یکی دیگر از اقدامات بازدارنده در دست درازی متجاوزین به منابع ملی دانست.

وی در ادامه ضمن پایش عرصه های منابع طبیعی این منطقه با پهپاد از نزدیک با کشاورزان، مرتعداران و مردم این منطقه گفت و گو کرد و ضمن اشاره به لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه های ملی، حاضران را نسبت به اطفای به موقع حریق های احتمالی در این منطقه توجیه کردند.

 در این بازدید محمد چمنی رئیس اداره حقوقی اداره کل، حامد صادقی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و ارشلو رئیسی جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه برخورد پژو ۴۰۵ و تیبا در ماهان
  • امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم
  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • برخورد پراید و لیفان با ۷ فوتی و زخمی
  • برخورد پراید با لیفان در رابُر ۶ مصدوم و یک کشته برجای گذاشت
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال ۱۴۰۳
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳