Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از عملکرد دولت در ابلاغ مفادی از قوانین مرتبط با FATF بدون تصویب آن در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدمحمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند در زمینه همکاری امور گمرکی گفت: ای کاش برای موافقتنامه‌ها و لوایح دو جانبه تدابیری می‌اندیشیدیم که تک تک مواد آن خوانده و سپس تصمیم‌گیری می‌شد اما متأسفانه نه مجلس وقت می‌گذارد و نه دولت مایل به این کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با 15 کشور همسایه هستیم و اگر قرار است اولویت اقتصادی گمرکی مطرح شود باید در این شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا که به اوج خود رسیده، لوایح ارتباط با این کشورها مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه نظارت دقیقی پس از تصویب این موافقتنامه از سوی مجلس صورت نمی‌گیرد و تاکنون ده‌ها موافقتنامه بین ایران و کشورهای مخلتف تصویب شده اما هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ارائه عملکرد تأثیربخشی این موافقتنامه‌ها از سوی وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه‌های تخصصی به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: ما آلت دست دولت‌ها شده‌ایم و مجلس این قراردادها را بدون تأمل تصویب و از آنها رد می‌شود در حالی که مخاطرات خودشان را دارند؛ متأسفانه در همین گیر و دار در 25 خرداد سال جاری دولت یک مصوبه داشته و ابلاغ شد مبنی بر لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (6) قانون مبارزه با پولشویی که ادامه مصوبات FATF است، این در حالی است که هنوز مجلس و مجمع در مورد آن تصمیم نگرفته اما دولت چند روز پیش بخشنامه صادر و دستگاه‌ها را ملزم کرده و صدای کسی در مملکت درنمی‌آید.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به دولت با بیان اینکه چرا قانون را دور می‌زنید، تصریح کرد: چراغ خاموش ما را وارد مسائل حاشیه‌ای می‌کنند و بعد یک بخشنامه ‌برای اجرای لوایحی که هنوز مجرای قانونی خود را طی نکرده ارائه می‌کنند، آیا دولت کاریکاتور دولت است؟ آیا مجلس کاریکاتور مجلس است؟

ابطحی یادآور شد: کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موضوعی است که هنوز تصویب نشده اما دولت مجوز اجرا داده است. آیا این دور زدن قانون نیست؟ بعد می‌گویند که شما راه تعامل را بسته‌اید در حالی که ما چنین کاری را نکرده‌ایم. به ما می‌گویند مواضع قانونی را رعایت کنید اما این بحث سیاسی نیست یک بحث حقوقی است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: لوایح چهارگانه جمهوری فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: برای تحقق شعار سال دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، در خصوص راهکار تحقق شعار سال اظهار داشت: در این زمینه اولین مسئله، اعتقاد و ایمان آوردن مسئولانی است که دوست دارند همه چیز به ویژه اقتصاد، در ید قدرت و تحت مدیریت آنها باشد. بنابراین برای تحقق شعار سال، دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس هم باید به این موضوع ورود و به نحوی ریل‌گذاری کند که زمینه ورود بخش تعاونی‌ها و مردم در مباحث اقتصادی به وجود آید و این اصلی‌ترین بحثی است که باید اتفاق بیفتاد.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس، یادآور شد: ما در این زمینه قوانین کافی داریم و معضل اصلی اجرا نشدن درست قوانین است و باید تلاش کنیم که قوانین جنبه اجرایی به خودشان بگیرند و انجام شوند.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که تحقق شعار سال چقدر در کاهش مشکلات اقتصادی کشور تأثیر دارد، گفت: بخشی از مشکلات اساسی مردم به دخالت‌های نادرست دولت و دستگاه‌های عمومی در بخش اقتصاد و ورود آنها به این حوزه است که منجر به گرانی می‌شود، به طور مثال در حوزه مسکن و یا مباحث مربوط به تامین کالاهای اساسی و دلال‌هایی که در این میان وجود دارند، همه اشکالاتی است که وقتی کار به مردم واگذار نشود، به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: ما در این زمینه قوانین خوبی داریم که باید اجرایی شود به طور مثال در بخش مسکن، ما قانون جهش تولید مسکن را داریم اما اجرایی نشده است و یا با وجود آنکه قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار را داریم اما دستگاه‌های مربوطه همچنان تعداد زیادی از مجوزهای کسب و کار را صادر نمی‌کنند و به مردم پاسخگو نیستند و وزارت اقتصاد نیز که وظیفه نظارت بر این موضوع را بر عهده دارد، کاری انجام نمی‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که در روند اقتصاد کشور مشکل ایجاد شود.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • اعلام ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت
  • ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد + سند
  • حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت
  • افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت + جدول و جزئیات
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • رسیدگی فوری و ابلاغ ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید | سخنگوی دولت خبر داد؛ افزایش جریمه رانندگی تصویب شد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • تصویب قوانین بازدارنده برای کاهش حوادث جاده‌ای
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند