Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@02:35:32 GMT

رونمایی از 9 قلم داروی تولید داخل

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۴۵۲

مدیرعامل شرکت دارویی برکت با اشاره به رونمایی از 9 قلم داروی تولید داخل، گفت: با ایجاد شهرک صنعتی دارویی برکت، ایران به یکی از قطب‌های اصلی دارویی منطقه تبدیل می‌شود. ناطقان: فتحیان در مراسم آیین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت بزرگترین شهرک تخصصی دارویی منطقه که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و محمد مخبر رئیس ستاد فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: این شهرک در وسعتی 200 هکتاری واقع شده است و 400 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این شهرک هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: با ایجاد این شهرک شاهد توسعه صادرات داروی کشور و صرفه‌جویی ارزی در واردات خواهیم بود.

فتحیان افزود: این شهرک موجب ایجاد اشتغال 7 هزار نفر برای متخصصین شده و 30 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت افزود: با ایجاد این شهرک ایران به عنوان یکی از قطب‌های اصلی دارویی منطقه معرفی می‌شود.

وی گفت: زمین این شهرک را ستاد اجرایی به قیمت روز خریداری و طراحی کرده است و 53 درصد آن قطعات داخلی، 27 درصد فضای سبز و 20 درصد مابقی نیز دیگر فضاهای پیش‌بینی شده است.

فتحیان  افزود:‌در این شهرک صد هزار شرکت دانش‌بنیان می‌تواند حضور پیدا کند و از خروج ارز جلوگیری می‌شود. یکی از ملزومات شرکت‌های دارویی آب است که ما توانسته‌ایم نیاز خود را برای آب مصرفی تامین کنیم.

وی یادآور شد: در مراسم امروز از 9 قلم داروی سرطان و واکسن که توسط شرکت‌های داخلی تولید شده است رونمایی خواهد شد.
منبع: فارس برچسب ها: داروی داخل ، تولید ، رونمایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داروی داخل تولید رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، گفت: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

وی با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای  گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گفته کیانی‌فر بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود