Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@11:47:41 GMT

امکانات ویژه بانوان کم است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۵۴۴

امکانات ویژه بانوان کم است

بنابراین، به نظر می‌رسد باید در سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های نگهداشت و مدیریت این مجموعه‌ها بازنگری شود. البته مراکز ویژه خانم‌ها بیشتر در کشورهای اسلامی که شرایط ویژه قانونی و شرعی‌ـ عرفی خود را دارند بیشتر دیده می‌شود و برخی گزارش‌ها از مصر، لبنان و ترکیه بیانگر استقبال و اعتماد زنان به فضاها و بوستان ویژه بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حتی در کشورهایی مثل عربستان سعودی، پاکستان و افغانستان هم پارک مخصوص زنان وجود دارد و می‌توانیم از تجربه موفق کشورهای دیگر برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنیم. معتقدم آنچه می‌تواند این فضاها را پویاتر کند، برگزاری رویدادهای شهری و ارائه ترکیب‌هایی از بازی‌ها و تجربه‌های خلاق است. البته ساعت کار و ارائه خدمات این مجموعه‌ها را باید به گونه‌ای تنظیم کرد که نه تنها زنان خانه‌دار بلکه زنان شاغل تهران هم بتوانند از فضا و فرصت آنها استفاده کنند. 

موضوع دیگری که اهمیت دارد، توزیع مجموعه‌های شهربانو و بوستان‌های ویژه زنان است که از بندهای برنامه‌ توسعه سوم توزیع عدالت اجتماعی در مناطق شهر تهران است. کمیته اجتماعی شهرداری تهران در حال بررسی چگونگی توزیع این مراکز در مناطق شهر تهران و فعالیت‌هایی است که در این مراکز انجام می‌شود. از سال ۱۳۸۷ که ساخت مجموعه‌های شهربانو در پایتخت آغاز شد در کمتر از ۶ سال یعنی در سال ۱۳۹۳ تعدادشان به ۱۳ مجموعه رسید و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ همه مناطق شهر تهران ۲ مجموعه شهربانو داشته باشند، اما تا پایان سال ۱۳۹۵ فقط ۱۷ مجموعه راه‌اندازی شد و در این ۲ سال هم مجموعه جدیدی اضافه نشد. 

کد خبر 444505

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند

همتی  در نشست نمایندگان امور بانوان دستگاه های اجرایی استان در آستانه سفر رییس جمهور، انسیه خزعلی معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده و هیات همراه به سمنان گفت: جوانی جمعیت، سلامت و نشاط بانوان و کسب و کار پایدار خانواده‌محور از جمله اولویت‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان است.

وی ادامه داد: حوزه های مختلف دغدغه‌مندی‌های خود در حوزه بانوان را برای قرارگیری در فهرست مصوبات سفر رییس جمهور و دولت سیزدهم هر چه سریعتر اعلام کنند تا برای جذب اعتبارات به منظور رفع مشکلات تلاش و پیگیری شود.

وی بیان کرد: دیدار با نخبگان و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارآفرین و فعال در حوزه دانش بنیان از جمله برنامه‌های پیشنهادی سفر معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده به استان سمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • صدرنشین لیگ دسته اول در اندیشه راه اندازی تیم فوتبال بانوان
  • افتتاح سالن بانوان زرند به زودی
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران
  • بیانیه بانوان هنرمند متعهد در حمایت از مادران غزه
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • همکاری وصف ناپذیر مردم به ویژه بانوان با پلیس در طرح نور
  • ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه
  • تولید مجموعه ای از نمایش های تلویزیونی در مرکز سیمرغ رسانه ملی
  • رویکرد مجموعه آموزش فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه در سال جدید