Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی، با مشارکت جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور بانوان استانداری قم در قم کلید خورد.

به گزارش ایسنا، در نشستی با حضور مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افسانه زمانی مهر معاون دفتر امور بانوان استانداری قم و دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانواره مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی در قم فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، امیرحسین استقلال مجری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواره مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی گفت: این طرح در قالب همکاری و هم افزایی با طرح های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار انجام می شود.

وی افزود: جامعه هدف این طرح، زنان سرپرست خانواده هستند و کارفرمای ما نیز معاونت امور زنان و خانواده استانداری، تحت نظارت و اشراف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: دولت به این نتیجه رسیده است که پس از سالها پرداخت وام و صدور مجوز، اشتغال زیادی از این روش ایجاد نشده است و لازم است نهادی خارج از دولت تسهیلگر ایجاد اشتغال باشد؛ از این رو طرح را از سال گذشته با مشارکت موثر جهاددانشگاهی در 9 استان اجرا نمود که با توفیق بسیار زیاد این طرح، امسال طرح به 24 استان، از جمله قم گسترش داده شد.

استقلال تصریح کرد:  در این طرح با معرفی زنان واجد شرایط از سمت دفتر اموربانوان ، مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده و شناسایی و مصاحبه و تعیین خوشه ها و رشته هایی که مورد حمایت هستند انجام می شود.

وی گفت: پشتیبان های طرح هم شامل سایت های فروش و شرکت های و فعالان عرصه های مختلف کاری و شغلی هستند که به این افراد برای حضور فعال در چرخه تولید کشور کمک می کنند.

وی عنوان کرد: نقش جهاددانشگاهی در این میانه، نقشی تسهیل گرانه است که حلقه مفقوده طرح های ناکارآمد گذشته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی با مشاوران امور بانوان بانک‌ها، از آنها خواست برای توانمندسازی زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار و اجرای برنامه‌های فرهنگی این معاونت نسبت به اعمال ضمانت صندوق ضمانت در بانک متبوع اهتمام ورزند.

خزعلی در این نشست برنامه‌های آموزشی همچون رویداد خانواده و فرهنگ عامه، زیست عفیفانه را برای کارمندان از جمله برنامه‌های فرهنگی در سال پیش رو اعلام کرد.

وی همچنین گفت: جذب بودجه فرهنگی دستگاه‌ها در راستای کمک به اجرای برنامه‌هایی همچون اشتغال زنان سرپرست خانوار، مشاوره همراه زوجین و طرح‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های دختران در مدارس خواهد بود.

دیگر خبرها

  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا
  • ارائه تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار
  • برنامه زیست عفیفانه برای کارمندان/ارایه تسهیلات برای زنان
  • ضرورت هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار