Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@01:52:27 GMT

حدود ۲۳ میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۵۸۳

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان این‌که حدود ۲۳ میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند، گفت: ۱۰۰ میلیون دلار برای آب‌رسانی به حدود ۷۰ تا ۸۰ شهر طی سه سال بودجه از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، قاسم تقی‌زاده خامسی امروز در حاشیه همایش مشترک مهندسی آب و فاضلاب کشور و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در مورد آب‌رسانی دو موضوع مطرح است، اظهار کرد: آیا از نظر تأمین آب مشکلی داریم یا خیر؟ پاسخ این سوال برای امسال خیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که برای تأمین آب تسهیلاتی مورد نیاز است که تأمین این تسهیلات هنوز در حداقل ۲۰۰ شهر با مشکل مواجه است که این مشکلات باید در سال‌هایی که ظرفیت مناسب است حل شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر این‌که امسال از نظر تأمین آب مشکلی نداریم، گفت:، اما برای آب‌رسانی ممکن است شهری منبع، لوله‌کشی و ... نداشته باشد و با مشکلاتی مواجه باشد.

حدود ۲۳ میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند

تقی‌زاده خامسی با بیان این‌که مشکلات در آب شهری کمتر است، ادامه داد: در روستا هنوز مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان گفت: در هیچ جایی مشکل نداریم.

وی با اشاره به منابعی که از صندوق توسعه ملی برای موضوع آب‌رسانی در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد که این اعتبارات به حل مشکلات کمک کند.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: با این منابعی که تخصیص یافته می‌توان شبکه‌های آبی ۷۰ الی ۸۰ شهر را بازسازی و نوسازی کرد این در حالی است که بیش از ۲۰۰ شهر مشکلات خود را دارند.

وی با بیان این‌که حدود ۲۳ میلیون نفر در کشور درگیر تنش آبی هستند، افزود: این تنش باید به تدریج برطرف شود. البته اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم در یک برنامه سه ساله مشکلات را حل کنیم. میزان بودجه ۱۰۰ میلیون دلار است که معادل ریالی آن تخصیص یافته است.

۱۰ درصد مشترکان آب کشور پرمصرف هستند

تقی‌زاده خامسی در ادامه با بیان این‌که ۱۰ درصد مشترکان آب کشور پرمصرف هستند، در مورد مصوبه دولت در مورد تعرفه آب، اظهار کرد: این مصوبه بسیار به نفع کم‌مصرف‌هاست و رفتار مردم نشان خواهد داد که باعث چه میزان صرفه‌جویی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک تنش آبی وزارت نیرو مسعود سلیمانی بندر شهید رجایی بیژن زنگنه محمد مرسی سازمان انرژی اتمی شیرمحمدعلی حادثه چرنوبیل بلندی های جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان سید مجتبی ابطحی اطلاعات دست اولی از عملیات وعده صادق ایران که بر علیه اسرائیل انجام شد ارائه کرد. بخش‌های از این نکات و اطلاعات جدید را اینجا می خوانید.

بیشتر بخوانید: در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که... آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس می‌کردند که این کار انجام نشود. احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد. بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند. ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند. کل پهپادهایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند. بعد از پهپادها موشک‌های ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد. فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند. ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احزار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم. آمریکایی‌ها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمی‌کنیم. کد خبر 845050 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • سیل کدام مناطق را درگیر می‌کند؟ / چرا مسوولان چندین سال است فکری برای سیل‌های جنوب کشور نمی‌کنند؟ (فیلم)
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان