Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@05:43:05 GMT

اتحادیه: تعمیر رایانه به جای خرید به دلیل گرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۵۹۳

اتحادیه: تعمیر رایانه به جای خرید به دلیل گرانی

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه برخی از افراد بنابر شرایط اقتصادی و بازار به تغییر شغل روی آورده‌اند، گفت: در پی افزایش قیمت محصولات و کاهش واردات، تعمیر دستگاه‌های قدیمی بر خرید دستگاه‌های جدید پیشی گرفته است.

محمدمهدی میرمهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حجم تقاضا در بازار رایانه و محصولات مرتبط کاهش یافته و این موضوع به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ادامه داد: در شرایط فعلی دستگاه‌های دست دوم جایگزین اجناس و محصولات جدید شده و تعمیرات رشد قابل توجهی را شاهد بوده و افراد چندان به دنبال ارتقا سیستم و خرید دستگاه جدید نیستند.

وی گفت: در شرایط فعلی که قیمت ارز رشد قابل توجهی داشته و عمده قطعات به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود، هزینه تعمیر و نگهداری محصولات قدیمی نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

میرمهدی با بیان اینکه تعمیر نسبت به خرید کالای جدید مقرون به صرفه‌تر است، تاکید کرد: واردات قطعه و محصولات مصرفی کم و بیش انجام می‌شود اما میزان آن نسبت به گذشته کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران مدعی شد: بسیاری از افراد و تجار که در گذشته کالای نو به کشور وارد می‌کردند در شرایط فعلی برای تأمین نیاز بازار و انجام فعالیت صنفی به واردات قطعات مصرفی و دستگاه‌های استوک روی آورده‌اند.

وی به دریافت مالیات در این شرایط انتقاد کرد و گفت: برخی افراد پروانه کسب خود را ابطال و فعالیت خود را به یک تلفن همراه محدوده کرده‌اند تا از پرداخت مالیات فرار کنند و از سوی دیگر بسیاری از افراد کسب و کار خود را به صنف اغذیه فروشان و رستوران داری تغییر داده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یارانه اتحادیه گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی نمایشگر تلفن همراه را بومی‌سازی کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی صفحه نمایشگر تلفن همراه توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی  و تحقیقاتی اصفهان و در طی 2 سال بومی‌سازی شد.

طراحی پنوماتیک این محصول دانش‌بنیان و طراحی سخت‌افزار آن توسط این شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

"دربازکن‌های تصویری هوشمند" توسط دانش‌بنیان‌ها بومی‌سازی شد

به گفته متخصصان این شرکت دانش‌بنیان، فناوری تولید دستگاه تعمیر و بازسازی صفحه نمایشگر تلفن همراه، پیچیده است که بومی‌سازی آن کاهش هزینه‌های تعمیرات را برای مصرف‌کننده به همراه دارد.

اگر قطعه‌ای تعمیر شود دیگر نیاز به واردات LCD نیست و خود LCD موبایل قابلیت تعمیر پیدا می‌کند؛ قیمت نمونه خارجی این دستگاه نزدیک به 700 دلار است اما قیمت تمام شده این دستگاه در این شرکت دانش‌بنیان 250 دلار است.

تعمیر صفحه نمایشگرهای تلفن همراه با دستگاه ایرانی، باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات نمایشگر تلفن همراه می‌شود و این محصول 3 میلیون دلار سالانه از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

دقت تعمیرات صفحه نمایشگرهای تلفن همراه دستگاه بومی‌سازی شده، 95 درصد است. نمونه‌های خارجی، درصد خطای بالایی و نزدیک به 40 درصد خطا دارند و ما با فناوری‌هایی همچون فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی توانستیم ضریب خطا را تا حد زیادی پایین بیاوریم و این ضریب خطا در این محصول دانش‌بنیان 5 درصد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • آشنایی کامل با راهنمای گام به گام تعمیر پمپ هیدرولیک
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد
  • رفع ۹ نقطه پر حادثه در محور‌های خوزستان
  • بومی سازی دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه
  • دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار مشخص شد | آرامش به بازار برمی گردد؟