Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه با انتقاد از وجود ضعف در بعد بین المللی مراکز آموزش عالی در کشور گفت:مراکز آموزش عالی قم می‌توانند مصداق و الگوی واقعی وحدت حوزه و دانشگاه باشند و الگوی علمی و عملی واقعی را در کشور نمایان سازند.به گزارش بلاغ، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به ظرفیت بین المللی شهر مقدس قم اظهار کرد: امروز ظرفیت ارزشمند حضور ده‌ها هزار طلبه خارجی همراه با خانواده‌ها از 120 ملیت در شهر قم، می‌طلبد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم رویکرد و نگاه بین المللی در جذب دانشجویان خارجی و پر کردن صندلی‌های خالی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه حضور مستقیم من در سال‌های گذشته در جامعه المصطفی و امروز که در هیئت امنای آن حضور دارم، همچنین سفرها و مأموریت‌های بین المللی که به کشورهای مختلف جهان داشته ام، از همان سال‌ها موضوع فعالیت بین المللی دانشگاه‌های قم را مطرح کرده ام، اما هیچگاه تحقق پیدا نکرد و هیچکدام از مراکز آموزش عالی حاضر در قم نسبت به این ضرورت گام برنداشتند.

اعرافی ادامه داد: امروز که چنین ظرفیتی در دانشگاه صنعتی قم فراهم شده است تا با موافقیت وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کند، این اتفاق را مهم و ارزشمند نه تنها برای قم، بلکه برای نظام آموزشی کشور قلمداد می‌کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر چه آموزش عالی کشور نتوانسته آنطور که شایسته است در عرصه بین الملل نقش آفرینی مطلوبی داشته باشد، اما دانشگاه صنعتی قم با توجه به موقعیت جغرافیایی که در کشور دارد و واقع شدن آن در قم به بهترین شکل ممکن نسبت به پذیرش نه تنها خانواده طلاب غیر ایرانی بلکه خود طلاب خارجی اقدام کند.

وی گفت: امروز بیش از 10 هزار طلبه سطوح عالی ما در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و قریب به 6 هزار دانشجو در مراکز حوزوی مشغول به فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

اعرافی تصریح کرد: مراکز آموزش عالی قم می‌توانند مصداق و الگوی واقعی وحدت حوزه و دانشگاه باشند و الگوی علمی و عملی واقعی را کشور نمایان سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: از دیرباز تا کنون طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی و مدارس علمیه علاقه مند به آموزش‌های صنعتی در قم حضور داشتند اما تمایلی از سوی مراکز آموزش عالی نبود و ما آمادگی آن را داریم نه تنها در بحث اعزام دانشجو بلکه در عرصه تدریس علوم و معارف اسلامی تا آن جایی که میسرّ باشد در فضای آموزش عالی قم به ویژه دانشگاه صنعتی قم مشارکت و فعالیت داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مسیر حرکت آموزش عالی کشور بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب سیستم آموزش عالی کشور مسیر رو به رشدی را طی کرده است و تحول علمی را رقم زده است، اما کماکان خلاهایی وجود دارد.

اعرافی در ادامه به موضوع دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه اسلامی دارای سند است و در ابعاد مختلفی به بحث می‌پردازد اما از ابعاد بنیادین کمتری برخوردار است. دانشگاه اسلامی در موضوعات فلسفی و کلامی دارای خلأ است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود حسین‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی اظهار داشت: اعتیاد به عنوان بیشترین آسیبی است که فرزندان و جامعه ما با آن درگیر هستند که به علت عدم آموزش و آگاهی والدین است. در این راستا کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد به مدت 10 روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟، آغاز شده است.  

وی افزود: هدف این کارزار پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور و اطلاع‌رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است که تأکید این کارزار بیشتر بر آگاهی؛ همراه با آموزش است به طوری که شعار این کارزار «والد آگاه، فرزند ایمن» است. 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این طرح در تمامی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی (مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها، ادارات استان و غیره عملیاتی می‌شود تا موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود و از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداشته شود. 

حسین آبادی، حساس‌سازی؛ آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را راهبردهای مهم در اجرای این کارزار دانست و گفت: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است. بنابراین شیوه تعامل خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی‌آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است. 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادرات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و غیره سعی شد مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ روبه رو شوند و در خود احساس نیاز نسبت به آموزش داشته و بداند برای والدگری باید یک والد آموزش دیده باشند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • رصد آموزش امنیت سایبری به یک کارگروه دائمی نیاز دارد/ اگر حوزه سایبر متخصص باشد، امنیت سایبری فوق تخصص است!