Web Analytics Made Easy - Statcounter

"دونالد ترامپ" حادثه پنج‌شنبه گذشته در حمله به دو نفتکش در دریای عمان را "حادثه‌ای جزئی" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، ترامپ در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله " تایم" آمریکا ضمن اعلام این موضوع گفت: " ممکن است در قبال دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای گزینه نظامی را مد نظر قرار دهم."

او در عین حال حادثه اخیر برای دو نفتکش ژاپنی و نروژی در دریای عمان را "بسیار جزئی" توصیف کرد و درباره احتمال مقابله نظامی با ایران برای محافظت از منابع نفتی بین‌الملی ابزار تردید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات ترامپ در شرایطی بیان شده که طی 2 روز گذشته رسانه های آمریکایی به نقل از برخی محافل سیاسی و نظامی این کشور از ارزیابی گزینه های نظامی آمریکا در پاسخ به ادعای آنچه که حمله ایران به دو نفتکش در دریای عمان می خوانند، خبر می دهند.

ایران این حادثه را "مشکوک" دانسته و هرگونه دخالت در حادثه پنج شنبه گذشته در دریای عمان را رد کرده است.

ترامپ بار دیگر مدعی شد از زمانی که او رییس‌جمهوری آمریکا شده دیگر شعارهای ضدآمریکایی کمتری از ایران به گوش می‌رسد و رویکرد ضد آمریکایی ایران کاهش یافته است.

او همچنین بار دیگر حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان را به ایران نبست داد و مدعی شد:" شاید کمتر کسی در این باره تردید داشته باشد."

ترامپ گفت: در مقایسه با گذشته دریای عمان اهمیت استراتژیکی کمتری برای ایالات متحده آمریکا دارد و در مقابل این منطقه هنوز برای کشورهایی چون چین و ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است، چون این کشورها وابسته واردات نفت از این منطقه هستند.

او گفت: "برخی شاید هنوز بر این باور باشند که ما به خاطر نفت در خاورمیانه حضور نظامی داریم اما ما الان خود صادر کننده نفت هستیم."

 

 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران

به گزارش قدس آنلاین، یک مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در اثر حملات هوایی شب گذشته به شرق سوریه به شهادت رسید.

شهید بهروز واحدی از رزمندگان سپاه اسلام در اثر حملات هوایی شب گذشته به مناطقی در شرق سوریه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران