Web Analytics Made Easy - Statcounter

  رویداد۲۴ محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صحبت‌های مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران مبنی بر اینکه ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در ماه‌های اخیر به خوبی به وظایف خود عمل نکرده است، باید دید گزارش مکتوب این سازمان درباره بازدیدهای صورت گرفته از خودروسازی‌ها چیست؟ نمی‌توان به مصاحبه‌های شفاهی و اظهار نظرها اکتفا کرد ملاک ما نامه و گزارش‌های مکتوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروهای زیادی به دلیل نبود قطعات جزیی مانند آیینه، راهنما کف پارکینگ‌ها مانده است، افزود: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که مردم حاضرند علیرغم تمام کمبودها، خودروی ناقص تحویل بگیرند.

تداوم کاهش قیمت خودرو با عرضه چهارچرخ‌های کف پارکینگ خودروسازان

وی با بیان اینکه در صورتی که خودروهای موجود در پارکینگِ خودروسازان به بازار عرضه شود کاهش قیمت خودرو تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: خودروسازان عرضه به بازار را مدیریت می‌کنند این در حالی است که باید شرایطی فراهم شود تا شورای رقابت مدیریت بازار را در دست گیرد، در صورت تحقق این امر اگر تخلفی صورت گیرد سازمان تعزیرات می‌تواند ورود کند.

عرضه 170 هزار دستگاه خودرو موجود در کف پارکینگ خودروسازان

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به درج قیمت خودرو در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام به صورت چراغ خاموش، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 170 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ خودروسازی‌ها موجود است و این خودرو ها به زودی روانه بازار می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه 170 هزار خودرو به بازار حباب قیمتی چهارچرخ‌ها را می‌شکند، ادامه داد: حذف دلالان از بازار زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم می‌کند، برای کنترل قیمت خودرو باید تنها مصرف کنندگان واقعی وارد بازار شوند.

مردم از واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا استقبال نمی‌کنند

منصوری درباره تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت، مبنی بر واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، تصریح کرد: با وضعیت کنونی صنعت خودروسازی مردم استقبال چندانی از این واگذاری نمی‌کنند، خودروسازان باید برخورد مناسبی با مردم داشته باشند تا مردم نسبت به خرید سهام این شرکت‌ها رغبت نشان دهند. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت خودرو پارکینگ چهارچرخ خودروسازی ها تداوم کاهش قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش پدال، البته این خودروها صرفاً ارتفاع بیشتری دارند و اساساً هاچ‌بک‌هایی با قد بلندتر محسوب می‌شوند. همچنین تقریباً در همهٔ این کراس‌اوورهای کوچک خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست و قدرت فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این یعنی از خودروهای موردبحث هرگز نباید انتظار توانایی‌های آفرود و بیراهه نوردی شاسی‌بلندها را داشت. بااین‌حال، این کراس‌اوورها به دلیل فرم جذاب‌تر و ارتفاع بیشتر که باعث تسلط بر جاده می‌شوند، بین خریداران بسیار محبوب هستند و این موضوع را می‌توانیم در بازار کشورمان هم ببینیم. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با کوچک‌ترین کراس‌اوورهای حال حاضر بازار کشورمان آشنا شویم.

۱-بک X3 پرو

طول: ۴,۰۰۵ میلی‌متر

کوچک‌ترین کراس‌اووری که هم‌اکنون در کشورمان عرضه می‌شود بک X3 پرو با تنها ۴ متر طول است. البته این خودرو را با تنها ۱۸۵ میلی‌متر فاصله نمی‌توان یک کراس‌اوور تمام‌عیار دانست و بیشتر یک کراس هاچ‌بک محسوب می‌شود. X3 پرو در اصل محصول جیلی است و توسط خودروسازان بم در ایران مونتاژ می‌شود. البته از این ماشین نباید انتظار ساخته‌های جدید جیلی را داشته باشید زیرا X3 پرو خودرویی قدیمی است و پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. این کراس‌اوور کوچک به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که تنها ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس CVT متصل می‌شود. از کراس‌اووری با چنین ابعاد کوچکی نباید انتظار کابین خیلی جاداری را داشته باشید و خصوصاً در صندلی‌های عقب افراد بلندقد با محدودیت فضا مواجه خواهند بود.

۲-ام‌وی‌ام X22 پرو

طول: ۴,۲۰۰ میلی‌متر

بدون شک مشهورترین کراس‌اوور کوچک بازار کشورمان که سال‌ها عرضه می‌شود، ام‌وی‌ام X22 است. این خودرو درواقع نسخهٔ کراس‌اوور هاچ‌بک ام‌وی‌ام ۳۱۵ است و پروفیل جانبی یکسانی با آن دارد. نام اصلی این ماشین چری تیگو ۳x است که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد و در سال ۱۳۹۵ به ایران آمد. از سال ۱۴۰۰ نیز مدیران خودرو عرضهٔ نسخهٔ فیس‌لیفت این کراس‌اوور را با نام X22 پرو آغاز کرد که از طراحی جدید دماغه و کابین بروزتری بهره می‌برد. با عرضهٔ X22 پرو به‌تدریج تولید نسخهٔ قبلی خاتمه یافت. این ماشین در نسخه‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود که در اولی شاهد یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور هستیم اما نسخهٔ اتوماتیک به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس CVT مجهز است.

۳-ام‌وی‌ام X33 کراس

طول: ۴,۲۰۰ میلی‌متر

اولین شاسی‌بلندی که مدیران خودرو در ایران عرضه کرد X33 بود. این خودرو تا سال ۱۴۰۱ در نسخه‌های مختلفی راهی بازار شد و به فروش مناسبی دست پیدا کرد اما در اوایل سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو کراس‌اووری را با نام X33 کراس معرفی کرد که ارتباطی با X33 قبلی نداشت. این خودرو درواقع فیس‌لیفت دیگری روی X22 محسوب می‌شود و در قسمت دماغه و چراغ‌های عقب از طراحی جدیدی بهره می‌برد. X33 کراس همچنین در داخل نیز به داشبورد جدیدی مجهز شده که لوکس‌تر و سطح بالاتر به نظر می‌رسد و تجهیزات بیشتری مثل چهار ایربگ، شارژر بی‌سیم، صفحه آمپر دیجیتالی و نورپردازی داخلی را ارائه می‌کند. X33 کراس در قوای محرکه هیچ تفاوتی با X22 پرو ندارد و با همان موتورها و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

۴-ام‌وی‌ام X55 پرو

طول: ۴,۳۱۸ میلی‌متر

یکی دیگر از کراس‌اوورهای کوچک مدیران خودرو X55 پرو است. این خودرو که در اصل تیگو ۵x نام دارد، در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار چین شد و در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که همین نسخه از سال ۱۳۹۸ با نام X55 در کشورمان عرضه شد. سپس در سال ۲۰۲۰ تیگو ۵x بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت که این فیس‌لیفت دوم با نام X55 پرو از سال ۱۴۰۱ به ایران آمد. یکی از نقاط قوت این خودرو برخورداری از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مدل بزرگ‌تر تیگو ۷ پرو است که با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور کشش بسیار خوبی را برای این کراس‌اوور کوچک فراهم می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی صورت می‌گیرد. بااین‌وجود، فضای پای عقب X55 پرو چندان زیاد نیست.

۵-جک S3

طول: ۴,۳۲۵ میلی‌متر

یکی دیگر از کراس‌اوورهای کوچک باسابقه در کشورمان جک S3 است. کرمان موتور پس از موفقیت کراس‌اوور بزرگ‌تر S5، در سال ۱۳۹۶ مدل کوچک‌تر S3 را روی خط تولید برد. این خودرو اما کراس‌اوور سالخورده‌ای است زیرا اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ رونمایی شد و هرچند دو بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت اما نسخه‌ای که در ایران مونتاژ می‌شود همچنان همان نمونهٔ اولیهٔ پیش از فیس‌لیفت است. جک S3 از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. در بین کراس‌اوورهای کوچک بازار ایران، S3 خودرویی نسبتاً جادار و نرم است و کیفیت قابل‌قبولی بهره می‌برد.

۶-تیگارد X35

طول: ۴,۳۲۵ میلی‌متر

کراس‌اوور بعدی لیست ما دقیقاً هم‌اندازهٔ جک S3 است. این خودرو تیگارد X35 نام دارد که خودروی نسبتاً جدیدی در بازار ایران به‌حساب می‌آید و از سال ۱۴۰۱ توسط شرکت سانیار موتور مونتاژ می‌شود. این شرکت با همکاری دیار خودرو شکل گرفت و به‌تازگی زیر چتر گروه ماموت قرار گرفته است. این خودرو محصول شرکت بایک است و در اصل بیجینگ X3 نام دارد. پیشینهٔ این کراس‌اوور به سال ۲۰۱۶ و خودرویی بنام سنوا X35 بازمی‌گردد که در سال ۲۰۱۹ مورد یک به‌روزرسانی و فیس‌لیفت کلی قرار گرفت و با نام بیجینگ X3 معرفی شد. تیگارد X35 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس CVT تحویل می‌دهد. هرچند X35 از پیشرانهٔ قدرتمندی بهره می‌برد اما امکانات چندان زیادی را ارائه نمی‌کند.

۷-چانگان CS35 پلاس

طول: ۴,۳۳۵ میلی‌متر

چانگان CS35 یکی از کراس‌اوورهای محبوب بازار ایران بود که در اواسط دههٔ ۹۰ شمسی توسط سایپا در ایران مونتاژ می‌شد اما پس از وضع تحریم‌ها علیه کشورمان، تولید CS35 در سال ۱۳۹۸ متوقف شد. پس از آزادسازی واردات اما سایپا دوباره سراغ شاسی‌بلند محبوب خود رفت و این بار نسل دوم آن را به ایران آورد. این خودرو فعلاً به‌صورت وارداتی عرضه می‌شود اما سایپا قصد مونتاژ آن را دارد. نسل دوم کراس‌اوور کوچک چانگان در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۸ با نام CS35 پلاس معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفتی را تجربه کرد. این خودرو در ایران دو مدل بنام تیپ ۲ و تیپ ۳ عرضه می‌شود که از لحاظ فنی کاملاً باهم یکسان هستند و تنها تفاوت آن‌ها در چند آپشن بیشتر مثل ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سقف پانوراما و سیستم تهویه اتوماتیک است که در تیپ ۳ ارائه می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه مجهز است و از این لحاظ نسبت به دیگر خودروهای لیست ما برتری دارد.

۸-هایما S5

طول: ۴,۳۵۸ میلی‌متر

ایران‌خودرو که مونتاژ محصولات هایما را با کراس‌اوور S7 آغاز کرد، در سال ۱۳۹۶ برادر کوچک‌تر آن یعنی S5 را هم روی خط تولید برد. این خودرو اما در قیاس با بسیاری از رقبای خود در این لیست، کراس‌اووری سالخورده محسوب می‌شود زیرا در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ معرفی شده و با اینکه هایما در سال ۲۰۱۸ نسل دوم آن را معرفی کرد اما ایران‌خودرو همچنان در حال مونتاژ نسل اول است. البته شرکت ایرانی در نیمهٔ دوم سال ۱۴۰۰ عرضهٔ نسخهٔ جدید S5 را آغاز کرد که مهم‌ترین تغییر آن تجهیز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک بجای نمونهٔ CVT قبلی است. البته این نسخه جدید در طراحی یا امکانات تغییری نداشته است. زیر کاپوت S5 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

۹-زوتی DL5

طول: ۴,۴۰۵ میلی‌متر

پارس‌خودرو که بی‌رونق‌ترین دوران خود را سپری می‌کند، پس از آزادسازی وارد سراغ شرکت زوتی رفته است که زمانی سدان Z300 آن با نام آریو توسط سایپا مونتاژ می‌شد. این بار اما پارس‌خودرو یکی از کراس‌اوورهای زوتی بنام T300 را برای عرضه در ایران انتخاب کرده است. این خودرو به‌صورت وارداتی با نام DL5 در کشورمان عرضه می‌شود اما پارس‌خودرو در آینده قصد مونتاژ آن را دارد. T300 یا DL5 اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و پس از ورشکستگی زوتی در سال ۲۰۲۱، تولید آن خاتمه یافت ولی شرکت چینی سال گذشته با ازسرگیری تولید این خودرو دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است. این کراس‌اوور چینی با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896888

دیگر خبرها

  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم