Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعه گفت: باید رشته‌های دانشگاهی کاربردی شود تا دانشجویان پس از تحصیل به شغل دست پیدا کنند و مشکلی از جامعه را حل کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جعفر سبحانی، صبح امروز در دیدار وزیر علوم عنوان کرد: در چنین شرایط کشور و مشکلات داخلی و خارجی، پذیرش مسئولیت وزارت علوم بسیار سخت است. باید از دانشجویان که سرمایه کشور هستند به خوبی مراقبت شود و طبق تعالیم اسلامی تربیت شوند و باید عواملی که باعث می‌شود دانشجویان از اعتقادات دینی دور شوند، شناسایی و با آن مقابله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: باید رشته‌های دانشگاهی کاربردی شود تا دانشجویان پس از تحصیل به شغل دست پیدا کنند و مشکلی از جامعه را حل کنند؛ همچنین کاربردی شدن رشته‌ها باعث کاهش بیکاری دانشجویان می‌شود.

وی ادامه داد: باید وضعیت حجاب در کشور مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد و عواملی که به دنبال تضعیف عفاف و حجاب در جامعه هستند شناسایی شود و با آن مقابله شود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بسیاری از دانشجویان در علوم انسانی مشغول تحصیل هستند، باید مباحث علوم انسانی بر اساس علوم اسلامی تبیین شوند و به دنبال تحول بنیادین علوم انسانی در کشور باشیم. همچنین باید پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشگاهی باید ناظر بر مشکلات جامعه باشد و گره‌ی از مشکلات جامعه باز کند تا سودمند باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: علم یک میزان است و ایمان یک میزان دیگر است و باید اساتیدی که گزینش می‌شوند، در کنار تخصص علمی، ایمان و مسائل اخلاقی نیز مورد سنجش قرار بگیرد، زیرا عمل استاد برای دانشجو حجت است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه