Web Analytics Made Easy - Statcounter

عندلیبی کارشناس مدیریت بهداشت و بیماری‌های دامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: تماس مستقیم با لاشه‌ی حیوان آلوده خون و ترشحات دامی یکی از عوامل مهم انتقال ویروس تب کریمه می‌باشد.

وی با اشاره به این موضوع که ویروس این بیماری با قرارگرفتن در محیط سرد از بین می‌رود افزود: با قرار دادن گوشت دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه‌ی یخچال ویا سردخانه میکروب زدایی انجام شده و گوشت آماده مصرف می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عندلیبی بیان کرد: هنگام مصرف جگر و ریه دام باید حتما آن را به مدت ۴۸ ساعت در مرحله‌ی پیش سرد قرار داد، تا از عدم وجود این ویروس در جگر و ریه مطمئن شویم.

کارشناس مدیریت بهداشت وبیماری‌های دامی با تاکید بر اینکه بعد از ذبح دام در کشتارگاه لاشه در مرحله پیش سرد قرار می گیرد گفت: به همین منظور گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و هنگام خرید از وجود مهر دامپزشکی روی لاشه اطمینان حاصل نمایند.

عندلیبی به دامداران هشدار داد: در فصول گرم به صورت منظم نسبت به سمپاشی دامداری اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد، دامداری‌ها در فواصل دور از هم ایجاد شوند.

انتهای پیام / ط ا

اطمینان از وجود مهر دامپزشکی روی لاشه گوشت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است، همچنین نمایندگان نباید دعواهای سیاسی را وارد مجلس کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند تا بدانند بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه پنج‌ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد، اما نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کنند و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ فراکسیون پایداری، یک فراکسیون با حضور قالیباف، یک فراکسیون با حضور طیفی از نمایندگان که سایر فراکسیون‌ها را قبول ندارند و چهارمین فراکسیون که اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • جمعیت دام سبک به ۶۵ میلیون می‌رسد
  • کشف بیش از ۹ تن گوشت و مرغ غیرقابل مصرف در قشم
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • لاشه یک شتر بیمار معدوم شد
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند