Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:39:14 GMT

گردشگران سلامت خارجی در ایران ۱۰ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۰۳۰

گردشگران سلامت خارجی در ایران ۱۰ برابر افزایش یافت

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز سه شنبه در آئین افتتاحیه دومین اجلاس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای مسایل درمانی به ایران سفر می کنند و از این طریق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

وی اتباع کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان را عمده گردشگران سلامت ورودی به ایران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی بیان کرد: هدف ما این است که ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و بتوانیم خدمات درمان و سلامت را برای اتباع کشورهای همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

وی جمعیت حاضر در کشورهای همسایه و عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت را بیش از ۵۰۰ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر و مسحکم دوستانه با همسایگان ایران می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ایران در نظر دارد در افق چشم انداز ۲۰ ساله، بخش زیادی از گردشگران ۲۰ میلیون نفری هدف گذاری شده را به امر گردشگران سلامت اختصاص دهد و با ارائه خدمات درمانی و تأمین سلامت، با توسعه مناسبات با همسایگان خود بپردازد.

او همچنین با تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان گفت: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر هزینه سرانه ایران در حوزه سلامت به یکهزار و ۷۰۷ دلار رسیده و ۸.۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص یافته است.

حریرچی افزود: در سایه همین سیاست‌ها، امید به زندگی در مردان ایران از ۵۲ سال به ۷۵.۵ سال و در زنان از ۵۲ سال به ۷۹.۵ سال رسیده است.

به گزارش ایرنا، دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو صبح روز دوشنبه با استقبال رسمی از ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی در اردبیل آغاز شد.

در این اجلاس که با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی برگزار می‌شود، میهمانانی از هشت کشور خارجی حضور یافته‌اند.

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اکو به مدت سه روز در شهر اردبیل و سرعین برنامه ریزی شده و در آن میهمانان و صاحب نظران، مسئولان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری سلامت از کشورهای مختلف و ایران شرکت کرده‌اند.

بعد از مراسم افتتاحیه رسمی این اجلاس در دانشگاه محقق اردبیلیُ عصر امروز با افتتاح نمایشگاه توانمندی هادی گردشگری استان اردبیل، جلسات تخصصی و پنل ها و سخنرانی تعیین شده در مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل ادامه می‌یابد.

در مدت سه روز برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل، ۳۰ نفر از استادان دانشگاه، مسئولان و سرمایه گذاران به سخنرانی می‌پردازند.

در این اجلاس قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و موجود استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و به خصوص گردشگری سلامت معرفی شده و بسته‌های سرمایه گذاری در این عرصه‌ها برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری سلامت، نمایشگاهی جنبی در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل با ۴۰ غرفه دایر شده است.

استان اردبیل با تعداد ۱۱۸ چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد قطب چشمه‌های آبگرم ایران محسوب می‌شود و مسئولان استان با تشویق به سرمایه گذاری و احداث مجتمع‌های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی در صدد معرفی این استان به عنوان قطب گردشگری سلامت هستند.

سالانه بیش ار یک میلیون گردشگر از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله سوار مغان و نیز از استان‌های همجوار وارد استان اردبیل می‌شوند.

کشورهای عضو اکو با جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیونی فرصت مغتنمی برای استان اردبیل به شمار می‌رود که می‌توان با معرفی قابلیت‌های درمانی و به ویژه طبیعت درمانگر استان، پای گردشگران این کشورها را به استان باز کرد.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) می‌باشند.

۱۹۰۵/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است؛ امروز آیین گرامیداشت این هفته در اردبیل برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل