Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه ایرنا یکی از این کشاورزان که خواست نامش در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کشاورزان این شهرستان همچون سایر شهرستان ها اقدام به کشت شلتوک کردند؛ این محصول نیاز به آب فراوان دارد اما نزدیک به سه روز است که رودخانه کرخه نور خشک شده و امکان آبیاری زمین های خود را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رفع ممنوعیت کشت در تابستان امسال از سوی استاندار خوزستان اعلام شده بود گفت: روستاهای قیصریه اولیا، عتابی شمالی، عتابی جنوبی و بخشی از شهر هویزه در این شهرستان در کنار رودخانه کرخه نور قرار دارند، که با خشک شدن این رودخانه ضرر و زیان زیادی به کشاورزان این منطقه وارد می شود.

این کشاورز با بیان اینکه مردم این شهرستان بیشتر از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند ادامه داد: حدود ۱۱۰ هکتار شلتوک کاری در حاشیه رودخانه کرخه نور انجام شده است.

وی افزود: کشاورزان خواستار جاری شدن آب در این رودخانه پیش از نابودی شلتوک های کاشته شده هستند.

معاون فرماندار شهرستان هویزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با کشاورزان معترض نسبت به خشک شدن رودخانه کرخه نور نشستی داشتم و این موضوع در دست پیگیری است.

سید فتح اله فتحی ادامه داد: با یکی از مسئولان شرکت آبیاری کرخه (از زیر مجموعه های سازمان آب و برق خوزستان) صحبت شده و مقرر شده که به زودی این مشکل برطرف شود.

پیش از این سرپرست فرمانداری هویزه در مصاحبه ای با ایرنا با اشاره به کاهش شدید آب رودخانه «کرخه نور»، خواستار مدیریت آب در حوضه رودخانه کرخه به منظور تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه در این شهرستان شده بود.

حبیب عفری افزوده بود: در یک هفته گذشته آب رودخانه «کرخه نور» در پایین دست رودخانه کرخه در این شهرستان به شدت کاهش یافته و تقریباً خشک شده به طوری که کشاورزان برای کشت تابستانه در تنگنا هستند.

گفتنی است در فروردین و اردیبهشت امسال در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان، شهرستان هویزه نیز درگیر سیلاب بود و طغیان رودخانه های نیسان و کرخه نور که از کرخه منشعب می شوند، به تالاب هورالعظیم هدایت شد.

خشک شدن این رودخانه، در حالی که تا ۲ ماه پیش سیلابی و طغیان کرده بود جای سئوال دارد. حجم عظیمی از آب وارد شده به سدهای کرخه و دز، در فروردین گذشته رها سازی شد که منجر به سیلاب در حاشیه رودخانه های کرخه، دز و کارون، و برجا گذاشتن خسارات سنگین. به ویژه در بخش کشاورزی شد.

شهرستان هویزه در غرب خوزستان واقع است.

در چند سال گذشته به ویژه سال زراعی گذشته، کشاورزان خوزستان به دلیل وقوع خشکسالی و کاهش شدید ذخیره آبی سدهای خوزستان با ممنوعیت و یا محدویت کشت از جمله کشت شلتوک روبه رو بودند.

۷۱۵۸/‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد ۱۴ مدال رنگارنگ کسب کردند

رمضان جمالپور گفت: ملی پوشان خوزستانی در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی جوانان جام شاهد، در مجموع صاحب چهار مدال طلا، ۶ نقره و چهار نشان برنز شدند.

او می‌گوید: در اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم این پیکار‌ها به ترتیب پیام احمدی، محمد عشیری، ابوالفضل مهمدی و محمدامین حسینی صاحب مدال طلا شدند همچنین در اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۲، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به ترتیب سعید اسماعیلی، کامران عبدولی، امیررضا عیسوند، امیررضا آریا مقدم، علی جلالی عبدالوند و امیرحسین عبدولی به مدال نقره دست یافتند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در اوزان ۶۰، ۶۳، ۶۷ و ۷۲ کیلوگرم نیز به ترتیب ابوالفضل دادمرز، رامین بخشی، غلامرضا عبدولی و احمدرضا محمدیان صاحب مدال برنز شدند، همچنین در وزن ۸۷ کیلوگرم کامران بک پیکری به مقام چهارم و امیرمحمد قریشوندی و حسین باجوروند به مقام پنجم رسیدند و در وزن ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم حسن طاهری و مهدی مراد الیاسی مقام پنجم را کسب کردند.

به گفته او یکی از اولویت‌های ما در چند سال اخیر توجه به رده‌های پایه و گسترش این رشته در تمام شهر‌های استان بوده تا نفرات بیشتری جذب رشته کشتی شوند.

جمالپور گفت: یکی از برنامه‌های ما برگزاری هر هفته یک یا ۲ رویداد درون استانی در رده‌های سنی مختلف است ضمن اینکه قهرمانی لیگ برتر به نماینده استان اختصاص یافت و تیم‌های ما در لیگ دسته اول و منطقه‌ای نیز حضور چشمگیری داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجا که خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور به شمار می‌رود، یکی از اهداف اصلی هیات استان کسب نشان طلا در بازی‌های المپیک پاریس است.

رییس هیات کشتی خوزستان در خصوص برگزاری رقابت‌های جام تختی در اهواز گفت: قصد و هدف ما کمک به کشتی کشور و خوزستان است به همین دلیل در طی سال میزبان اردو‌های مختلف تیم‌های ملی، مسابقات داخلی و بین‌المللی هستیم.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس فرانسه را کسب کردند
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی
  • فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد ۱۴ مدال رنگارنگ کسب کردند