Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@17:44:51 GMT

رونمایی از ۹ قلم داروی تولید داخل

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۱۳۲

رونمایی از ۹ قلم داروی تولید داخل

مدیرعامل شرکت دارویی برکت با اشاره به رونمایی از ۹ قلم داروی تولید داخل، گفت: با ایجاد شهرک صنعتی دارویی برکت، ایران به یکی از قطب‌های اصلی دارویی منطقه تبدیل می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فتحیان در مراسم آیین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت بزرگترین شهرک تخصصی دارویی منطقه که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و محمد مخبر رئیس ستاد فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت: این شهرک در وسعتی ۲۰۰ هکتاری واقع شده است و ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این شهرک هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: با ایجاد این شهرک شاهد توسعه صادرات داروی کشور و صرفه‌جویی ارزی در واردات خواهیم بود.

فتحیان افزود: این شهرک موجب ایجاد اشتغال ۷ هزار نفر برای متخصصین شده و ۳۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت افزود: با ایجاد این شهرک ایران به عنوان یکی از قطب‌های اصلی دارویی منطقه معرفی می‌شود.

وی گفت: زمین این شهرک را ستاد اجرایی به قیمت روز خریداری و طراحی کرده است و ۵۳ درصد آن قطعات داخلی، ۲۷ درصد فضای سبز و ۲۰ درصد مابقی نیز دیگر فضا‌های پیش‌بینی شده است.

فتحیان افزود:‌در این شهرک صد هزار شرکت دانش‌بنیان می‌تواند حضور پیدا کند و از خروج ارز جلوگیری می‌شود. یکی از ملزومات شرکت‌های دارویی آب است که ما توانسته‌ایم نیاز خود را برای آب مصرفی تامین کنیم.

وی یادآور شد: در مراسم امروز از ۹ قلم داروی سرطان و واکسن که توسط شرکت‌های داخلی تولید شده است رونمایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دارو صرفه جویی ارزی واردات دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود