Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:04:17 GMT

تمامی کارت های ملی قدیم فاقد اعتبار است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۱۴۹

تمامی کارت های ملی قدیم فاقد اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله ابوترابی گفت: سازمان ثبت احوال با ۲۰۰ هزار نقطه در کشور ارتباط آن لاین دارد و استعلام هویت افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اول فروردین ماه تمامی کارتهای ملی از درجه اعتبار خارج شد، گفت: این موضوع مصوبه هیأت وزیران بود که البته ما باز هم وقت اضافی به هموطنان دادیم اما عملاً از ابتدای خردادماه تمامی خدمات در دستگاه‌های اجرایی کشور فقط باکارت ملی هوشمند انجام می‌شود و البته افرادی که هنوز کارت هوشمند خود را دریافت نکرده اند با رسید کارت هوشمند می توانند خدمت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان ثبت احوال تاکید کرد: با توجه به اینکه خدمات فقط با کارت هوشمند انجام میشود به همین دلیل از هموطنان میخواهیم که برای ثبت نام کارت به ۱۲ هزار دفتر پیشخوان مراجعه کنند در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهند شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بیش از ۴۵ میلیون و ۶۲۵ نفر کارت هوشمند صادر شده است افزود: همچنین یک میلیون و ۳ هزار و ۷۷۵ کارت در دفاتر پیشخوان و پست از چند سال قبل موجود است اما کسی برای دریافت آن مراجعه نکرده است.

به گفته وی، صاحبان این کارتها میتوانند برای اطلاع از اینکه کارتهای هوشمند خود در کدام دفتر است به سامانه سازمان ثبت احوال مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از هموطنان حدود ۸ ماه است که در انتظار دریافت کارت هوشمند هستند اظهار داشت: با تلاش چاپخانه دولتی و شرکت متولی از دو هفته گذشته اولین محموله کارت در اختیار ما قرار گرفته که به مرور کارتها را در اختیار صاحبان آنها قرار می دهیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کارتهای ملی قدیم فقط برای هموطنان خارج از کشور اعتبار دارد.

کد خبر 4644040 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال کارت هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید