Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:34:42 GMT

علت زیاد شدن پروانه در آذربایجان غربی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۲۶۷

علت زیاد شدن پروانه در آذربایجان غربی چیست؟

افزایش پروانه‌ها در آذربایجان غربی به گفته متخصصان به سبب دمای مناسب و افزایش سطح بارندگی‌های اخیر در منطقه است. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، اخیرا آذربایجان غربی با مهمان‌های ناخوانده‌ای رو به رو شده؛ مهمان‌های زیبایی که سال‌ها بود که کمتر دیده می شدند، پروانه‌هایی که به گفته متخصصان دمای مناسب و افزایش سطح بارندگی‌های اخیر علت گسترش بیشتر آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این موضوع گفت: افزایش بارش‌ها در چند ماه اخیر و زمستان معتدل سال گذشته باعث افزایش جمعیت پروانه‌ا شده است. 

سیدعلی صفوی در این مورد افزود: با توجه به اینکه محل رشد و تغذیه این پروانه‌ها گیاهان مرتعی بوده و این گیاهان  در اثر افزایش بارندگی در حاشیه مزرعه‌ها و جاده‌ها رشد می‌کنند، به همین دلیل نیز بستر مناسبی جهت تغذیه، رشد جمعیتی و تولیدمثل بیشتر پروانه‌ها ایجاد شده است. 

وی افزود: با توجه به اینکه در اثر بهبود تغذیه این پروانه‌ها، قدرت پرواز و انتشار آن‌ها نیز افزایش یافته است به همین جهت در اکثر نقاط بیشتر  به چشم دیده می‌شوند. 

این استاد حشره شناسی با اشاره به این نکته که با افزایش دمای هوا تعداد این پروانه‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفت: این پروانه‌ها هیچ ضرری برای کشاورزی، محیط زیست و انسان‌ها ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

 صفوی بیان کرد: این پروانه ها بیشتر از گونه Vanessa Cardui  از خانواده  Nymphalidae هستند که زیبایی خاصی نیز دارند.

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

اسماعیل سیمایی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین بارش در زمستان پارسال ۱۳۷.۱ میلی‌متر بود، گفت: میانگین بارش استان در مدت مشابه پارسال ۹۷.۴ میلی‌متر بود که نشان از افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی‌متر بوده و حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان پارسال مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلی‌متر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلی‌متر است.

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵ درجه سلسیوس بود، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال قبل از آن که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳ درجه سلسیوس است، ۲.۸ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در بهار امسال هم در ادامه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی مرکز ملی خشکسالی کشور، بارش‌های استان در بهار امسال در محدوده نرمال و میانگین دما یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • بررسی ابعاد پاسخ مقتدارانه سپاه پاسداران در گفت و گوی خبری سیمای آذربایجان غربی
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی