Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:46:50 GMT

شهروندان شکر را گران نخرند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۳۱۱

شهروندان شکر را گران نخرند

محمد باقر منوچهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه ماه گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن شکر در استان سمنان توزیع شد و نگرانی در رابطه با کمبود این قلم غذایی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: توزیع شکر در ۶ نوبت از ابتدای فروردین سالجاری تاکنون در استان انجام شد و شایعه کمبود این محصول راهبردی در بازار استان صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: براساس گزارش های رسیده برخی از اصناف شکر را در بازار آزاد به ازای یک کیلوگرم ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار ریال می فروشند در حالی که نرخ دولتی این کالا به ازای هر کیلوگرم ۳۴ هزار و ۵۰۰ ریال است.

منوچهری اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه شکر در شاهرود و فرآوری شکر خام در این واحد تولیدی، استان سمنان مشکلی در تامین این محصول راهبردی ندارد.

وی ادامه داد: التهاب و تزریق جو روانی کاذب مبنی بر کمبود کالا یکی از چالش های اساسی در بازار عرضه و تقاضا است و باید نیروهای انتظامی و قضایی با افرادی که با شایعه پاکنی درصدد افزایش قیمت کالاها هستند برخورد جدی داشته باشد.

منوچهری تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری در ۱۰ نوبت دیگر توزیع شکر و دیگر اقلام اساسی در بازار استان براساس زمانبندی انجام می شود و با تزریق به موقع اجناس در بازار شاهد افزایش قیمت ها نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان افزود: احتکار خانگی کالا یکی از چالش های اساسی در زمان فشارهای اقتصادی است که با اطلاع رسانی دقیق و اعتماد شهروندان مبنی بر ذخیره کالا نباید به افزایش قیمت در بازار دامن زده شود.

در یک هفته گذشته بیش از ۳۰۰ تن شکر در بازار سمنان توزیع شد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توزیع شکر استان سمنان بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، امروز قیمت دلار با نوسان محدودی در نیمه کریدور ششم نوسان داشت. این اسکناس طی سه روز معاملاتی هفته اخیر در محدوده قیمتی مذکور معامله می‌شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:معامله‌گران این محدوده را منطقه جدید قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند. برخی فعالان بازار ارز نیز خواست سیاست‌گذار را حفظ قیمت در محدوده‌های فعلی عنوان می‌کنند.

احتمال افزایش تنش میان معامله‌گران کم شد

بازیگران بازار ارز می‌گویند فعلا ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و معامله‌گران احتمال بروز تنش میان ایران و اسرائیل را پایین می‌دانند. به اعتقاد آنها دلار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین نیز نهایتا نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را ببیند.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم، معتقدند سیاست‌گذار درصدد است با تزریق منابع به بازار ارز قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت دلار از ارزش ذاتی خود پایین‌تر است. آنها می‌گویند با توجه به اینکه در روزهای اخیر ریتم حرکت قیمت دلار در روند رفت و برگشتی محدودی قرار دارد؛ به نظر می‌رسد بانک مرکزی با ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملا عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در روند رنج دلار، پوند و یورو افزایشی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین نوسان کمی داشت و با کاهش ۵۰ تومانی روی رقم ۱۷ هزار و ۸۵۰ تومانی به کار خود پایان داد. تتر با کاهش قیمت دلار همراه شد و با افت ۱۵۰ تومانی روی رقم ۶۶ هزار و ۶۰۰ تومانی معامله شد.

یمت پوند انگلیس با افزایش همراه شد و با رشد نزدیک به هزار تومانی، روی رقم ۸۲ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شد. یورو با افزایش ۸۰۰ تومانی به کریدور ۷۰ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۷۸۰ تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896448

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم