Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:37:37 GMT

قلبِ بیمار، تهدیدی برای سلامتِ مغز

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۳۴۰

قلبِ بیمار، تهدیدی برای سلامتِ مغز

پزشکان بار دیگر در بررسی جدید خود بر ارتباط نزدیک بین سلامت مغز و قلب تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی گروهی از متخصصان علوم پزشکی در انگلیس به مطالعه روی سلامت قلب ۸۰۰۰ نفر در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ میلادی پرداختند. سن شرکت کنندگان در این مطالعه بیش از ۴۹ سال بوده‌ است.

به گفته محققان تمامی شرکت کنندگان از وضعیت قلبی و مغزی سالم در شروع مطالعه برخوردار بودند و از شرکت افرادی با سابقه سکته قلبی، مغزی، زوال عقل و آلزایمر خودداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصصان مشاهده کردند در مدت زمان ۱۵ سال نزدیک به ۶ درصد از این افراد دچار حمله قلبی یا درد در ناحیه قفسه سینه شدند. همچنین تمامی این افراد با افت قابل توجهی در عملکرد ذهنی خود مواجه شدند که با بروز مشکلات قلبی همزمان بوده‌ است.

به گفته متخصصان، بیمارانی که دچار حمله قلبی شده‌اند با افت شدیدی در تست‌های حافظه کلامی و تسلط بر گفتار روبرو بوده‌اند. همچنین این بیماران در مجموع افت شناختی شدیدی را تجربه کرده‌اند.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: تمامی این تغییرات حائز اهمیت است زیرا حتی تفاوت‌های کوچک در عملکرد شناختی می‌تواند به خطر فزاینده زوال عقل در طولانی مدت منجر شود. همچنین از آنجاییکه در حال حاضر درمان قطعی برای زوال عقل وجود ندارد تشخیص به موقع و اقدامات درمانی می‌تواند پیشرفت بیماری را تا حدودی به تاخیر اندازد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته محققان ارتباط بین تحلیل رفتن حافظه و قدرت تفکر و بیماری قلبی از این عامل نشات می‌گیرد که مغز میزان اکسیژن مصرفی را دریافت نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری قلبی سلامت مغز قدرت حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، محمد رئیسی گفت: از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیلزده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستا‌ها پایدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود:  عملیات برقرسانی به آخرین روستای گوردیم کنارک انجام شد و با توجه به از دست رفتن مسیر زمینی روستای گوردیم، برقرسانی به این روستا از طریق مسیر آبی و با طی مسافت حدود دوساعته انجام که با این حساب برق تمامی روستا‌ها پایدار شد.

وی با اشاره به خسارت بیش از ۹۵۰ میلیارد ریالی سیلاب و بارش سنگین بیش از ۴۰۰ میلی‌متری به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان،گفت: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت برای پایداری مجدد شبکه‌های برق بود، افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و ساخت مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.
رئیسی ادامه داد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • نواخته شدن زنگ سلامت در تمامی مدارس سیستان و بلوچستان
  • ۴۱ درصد مرگ و میر در قزوین ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی
  • یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب