Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید محمد جعفری بی‌نهایت ساده و بی‌تکبر بود و از مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن لذت می برد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ،گروهک‌های ضدانقلاب از دست او به ستوه آمده بودند و می‌خواستند به هر طریقی او را از سر راه خود بردارند اما چون در این راستا موفق نمی‌شدند خانواده‌اش را مورد آزار قرار می‌دادند، این رزمنده و نیروی دلاور کردستانی به خاطر آنکه بتواند با خیال آسوده به مبارزه با اشرار پلید بپردازد، خانواده خود را از دهگلان به قروه منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ضدانقلاب به حدی با او دشمنی داشتند که او را بسیار ناجوانمردانه به شهادت رساندند و بدنش را تکه‌تکه کردند و از این اسناد محکم و معتبر که بتواند شقاوت و سنگدلی آن بی‌رحم‌های خودفروخته را به مرحله اثبات برساند، بسیار است.

نماز را وسیله‌ای برای رسیدن به شهادت می‌دانست، او همیشه در نماز خاضعانه از خداوند می‌خواست که شرف شهادت را نصیب او کند و روزه‌داری بود که با لذت یک پیروزی و خستگی طاقت‌فرسای مبارزه با اشرار افطار می‌کرد و در فرجام زندگی دنیایی خود هم با گلوله و خون افطار ساخت که بهترین نوع روزه گشادن است.

بسیار صبور و شکیبا بود، از سختی مبارزه و جهاد احساس پشیمانی نمی‌کرد، قلبی صاف و مهربان داشت، در وجودش کینه و عداوت وجود نداشت، همیشه می‌خواست که دیگران را از کارهای بد بازدارد و به‌سوی کارهای حسنه سوق دهد.

بی‌ادعا بود، در برابر آن‌همه رنج و مشقتی که متحمل می‌شد، توقع چیزی نداشت، خیرخواه دیگران بود و آن‌ها را همواره مورد راهنمایی و ارشاد قرار می‌داد.

بیوگرافی شهید

شهید محمد جعفری معروف به (حه مه رابئ) در سال 1333 در بخش دهگلان از توابع شهرستان قروه زاده شد تا اواسط مقطع ابتدایی به تحصیل ادامه داد، در همان سال بود که با نهضت چشمگیر حضرت امام (ره) آشنا شد و به جمع عاشقان آن قائد جلیل‌القدر پیوست.

پس از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی و پیدایش گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه دهگلان، به مبارزه قاطعانه با آنان بر خواست، در سال 1358 به عضویت سازمان پیشمرگان کُرد شاخه دهگلان درآمد و پس از مدتی به خاطر شایستگی و لیاقتی که از خود نشان داد به فرماندهی آن سازمان منصوب شد.

در تاریخ هشتم مرداد سال 59 هنگامی‌که به‌منظور بازدید به محور موچش-بلبان‌آباد رفته بود در روستایی به نام هوار پان در کمین نیروهای ضدانقلاب قرار گرفت و همراه 2 نفر از همرزمان دلاور خود به شهادت رسید؛ از شهید جعفری یک فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

کنگره 5400 شهید کردستان|جایگاه «شهید صیاد شیرازی» در میان نیروهای سازمان پیشمرگان مسلمان کُردکنگره 5400 شهید کردستان|وصیت‌نامه خواندنی «شهید غلامرضا نریمان»؛ "اگر دنیا از یزید لبریز شود پشت به سالار شهیدان نکنیم"شهید چمران پایه مقاومت اسلامی در لبنان را بنا کرد

شهید محمد صالح تکاپویی

شهید محمد صالح تکاپویی در یکم آبان سال هزار و 1339 در دامان پرمهر خانواده‌ای مذهبی در روستای ابراهیم‌آباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد.

پدر وی محمدامین و مادرش عالیه نام داشت و پس‌ازآنکه سال‌های کودکی را پشت سر گذاشت دست‌های مهربانی او را به محفل علم و آگاهی رهنمون ساخت و او نیز با اشتیاق در آن گام نهاد.

محمد صالح، مقطع ابتدایی را با اخذ نمرات مطلوب به پایان رساند و بعد از آن به فعالیت کشاورزی پرداخت و در کارهای خانه به پدر و مادر کمک می‌کرد.

به علت حضور ناجوانمردانه عوامل ضدانقلاب در منطقه، وظیفه شرعی و ملی او را وادار کرد به عضویت سپاه درآید، او هیچ‌گاه از حضور در جبهه‌ها و نبرد با عوامل ظلمت احساس خستگی و ملالت نمی‌کرد و کار برای خدا را عاری از خستگی می‌دانست.

شهید تکاپویی به‌طور مکرر در عملیات‌ها شرکت می‌کرد حتی مصدومیت هم مانع از رفتنش به خطوط مقدم نمی‌شد.

وی در سال 1361 در زادگاهش هنگام درگیری با عوامل خودفروش ضدانقلاب و نامردان از خدا بی‌خبر، براثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: دبیرخانه ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز هوشیاری ارتشیان خاری بر چشک دشمنان است، گفت: امروز ارتش اسلام یک ارتش مقتدر در سطح جهان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرتیپ دوم جلیل شاطری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: 29 فروردین و روز ارتش را باید مناسب مسائل و وضعیت روز تبیین و تشریح کنیم.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب بر اساس جوی که حاکم بود بر فضای انقلاب دشمنان با همکاری عده‌ای می‌خواستند انحلال ارتش را اعلام کنند اما یک فرمان امام(ره) در 29 فروردین ماه همه توطئه‌های آن را خنثی کرد و ما نیز وظیفه داریم فرمان امام(ره) را همیشه گرامی بداریم.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جمع شدیم برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: اقتدار، قدرت ملی، روحیه قوی و وحدت در بین نیروهای مسلح موج می زند و جنگی که با حمایت استکبار جهانی شروع شد بعد از  هشت سال جنگ و با دستان خالی پیروز شدیم.

شاطری با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که نیروهای مسلح در این سال‌ها داشتند در سطح جهان نمونه است، ادامه داد: پیشرفت های نظامی ما جزو برترین هاست و  با این فشار و تحریم‌ها  و کمبودهای منابع یک کار بسیار فوق العاده ای انجام شده و همه می‌دانند ما کجا بودیم و الان کجا هستیم.

وی با بیان اینکه ارتش قبل ما تجهیزات وارداتی داشت و توان استفاده از آن‌را نداشتیم، مگر با اجازه آنها بیان کرد: امروز ارتش خدا محور و با روحیه خداباوری و ایثار یک ارتش ارتش معنویت‌گرا است و دانش موشک و پهباد ما دست خودمان است و این فضل پروردگار است.

شاطری با بیان اینکه امروز ارنش اسلام یک ارتش مقتدر است، گفت: امروز به خود می بالیم که نیازی به بیگانه نداریم و رمز پیروزی انقلاب فقط یک کلمه و آن هم وحدت است و امروز ارتشی و سپاهی در کنار هم هستیم. 

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی هم در این نشست گفت: ضربه ای که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران اسلام بر پیکر نحس استکبار جهانی و نیروهای بیگانه داشتند همه را به وجد آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فلسفه نیروهای نظامی در دست استعمارگران سرکوبی مردم است، افزود: آنها ارتش قوی ایجاد می‌کنند برای کوبیدن مردم اما در اسلام هدف نیروهای مسلح خدایی و خدمت به مردم است و وقتی استکبار جهانی در قالب‌های مختلف وارد شدند با عزم و ارادت نیروهای مسلح ما رو به رو شدند و به قول خودشان تمام گزینه‌ها را آوردند اما هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. ارتش مکتبی و خدایی ما باعث افتخار ماست.

انتهای پیام /253

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود