Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، چندی پیش رفتار دانش آموزان در رقص و سرودن آهنگی از یک خواننده لس آنجلسی، آنهم در مدارس کلی غوغا بپا کرد. اتفاقی که افتاد از این منظر بسیار مهم و قابل توجه بود که این ترانه سبک با اشعاری جلف، آنچنان در میان دانش آموزان طرفدار داشت که واکنش آموزش و پرورش و بسیاری از مسئولان را با خود به همراه داشت و از طرفی فضای رسانه ای و افکار عمومی در مدتی کوتاه، با ابعاد گسترده درگیر این ماجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما تمام این ماجرا به واکنش های معمول غیر اثرگذار مسئولان و متولیان فرهنگی کشور ختم نشد و در روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی و البته رسانه های فارسی زبان خارج از کشور، موضوع جدیدی در این رابطه، آنهم ارسال پیامک تهدید و اخراج به والدین دانش آموزان مطرح شد که سرو صدای زیادی بپا کرد!   در این پیامکها به اولیای دانش آموزان هشدار داده شده بود که از ثبت نام فرزندانشان در سال آینده تحصیلی ممانعت به عمل خواهد آمد. ظاهراً برخی پیامکهای دیگر با همین وزن نیز به سایر خانواده های دانش آموزان ارسال شده است.   اما سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رد خبر اخراج دانش آموزانی که در مدارس آهنگ خواندند، گفت: این موضوع نمی‌تواند صحت داشته باشد و در این ارتباط نیز هیچ گزارش و شکایتی از سوی اولیاء دانش آموزان به کمیسیون آموزش واصل نشده است.

سید حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به ارسال پیامکی از طرف مدرسه مبنی بر اخراج دانش آموزانی که در مدارس آهنگ خوانده و تصاویر آن در فضای مجازی پخش شد برای اولیاء این دانش آموزان، گفت: این موضوع نمی‌تواند صحت داشته باشد و در این ارتباط نیز هیچ گزارش و شکایتی از سوی اولیاء دانش آموزان به کمیسیون آموزش واصل نشده است.
تا کنون در این رابطه هیچ گزارش مستندی وجود ندارد و فقط برخی اخبار آن هم در فضای مجازی مبنی بر عدم ثبت نام این گروه از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید منتشر شده که صحت آن زیر سئوال است. نماینده مردم گرمی مغان در مجلس با بیان اینکه قطعا در جریان پخش این کلیپ‌ها، دانش آموزان به عنوان آخرین مقصر کمترین سهم را داشته‌اند؛ افزود: تاکنون در این رابطه هیچ گزارش مستندی وجود ندارد و فقط برخی اخبار آن هم در فضای مجازی مبنی بر عدم ثبت نام این گروه از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید منتشر شده که صحت آن زیر سئوال است.

وی تصریح کرد: اگر دانش آموزی را در نزدیک‌ترین مدرسه به منزلش به چنین دلیلی یا موارد مشابه آن ثبت نام نمی‌کنند، اولیا می‌توانند با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه مشکل خود را مطرح و قطعا به مسئله آن‌‎ها رسیدگی خواهد شد. چنانچه باز هم مشکلشان حل نشد می‌توانند مسئله خود را به صورت مستند به کمیسیون آموزش ارائه تا کمیسیون مستقیما وارد عمل و مشکل آن‌ها را حل کند.

میرزاده با یادآوری اینکه نگاه به این دانش آموزان باید پدرانه باشد و به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که در وزارت آموزش و پرورش دستوری از بالا برای تغییر مدارس این دانش آموزان صادر شده است، گفت: اگر قرار به برخورد تنبیهی باشد باید با مسئولان و مدیران مدارس برخورد صورت گیرد که اجازه چنین رفتار‌هایی را داده‌اند؛ این دانش آموزان فرزندان خود ما هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: حتی اگر در یک مدرسه، فقط در یک مورد چنین برخوردی صورت گرفته به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و آموزش و پرورش باید در صورت روی دادن حتی یک مورد به این مسئله رسیدگی کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ساسی مانکن آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات حمایت میرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود