Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:52:46 GMT

بخش خصوصی عقب تر از دولتی ها در آزاد سازی ساحل خزر

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۶۱۴

بخش خصوصی عقب تر از دولتی ها در آزاد سازی ساحل خزر

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم باید تمام حریم ساحل خزر تا شعاع ۶۰ متری از ساخت و ساز آزاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران روز سه شنبه در نشست آزاد سازی سواحل دریا گفت که ۲۷ درصد از سواحل در اختیار دولتی ها و ۳۷ درصد در اختیار بخش خصوصی تاکنون آزاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی رازجویان توضیح داد: ۱۶۳ کیلومتر از ۳۷۰ کیلومتر ساحل خزر در مازندران در تملک دستگاههای دولتی، حاکمیتی و شبه دولتی است که تاکنون ۷۳ درصد مطابق با قانون برنامه چهارم آزاد شده است.
وی افزود: ۲۸ کیلومتر از ساحل در اختیار دولتی ها که تاکنون آزاد نشده متعلق به دستگاه‌های حاکمیتی است.

قوه قضائیه، وزارت کشور، بانک کشاورزی، ارتش، کانون بسیج سپاه و شرکت نفت از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این جلسه از آنها به عنوان دستگاههایی نام برده شد که تاکنون ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم را اجرا نکردند و بخشی از ساخت و سازهای مرتبط با این نهادها و دستگاه‌ها همچنان در حریم ساحل قرار دارد.
ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه برای آزاد سازی حریم ساحل تا شعاع ۶۰ متری یک سال به دستگاههای مختلف فرصت داده بود ولی اکنون با گذشت بیشتر از یک دهه هنوز بعضی دستگاهها حاضر به تمکین قانون نیستند.

معاون استاندار مازندران همچنین از حرکت کند بخش خصوصی در آزاد سازی حریم دریا انتقاد کرد و گفت: بر اساس آمار ۲۰۷ کیلومتر از ساحل ۳۷۰ کیلومتری ساحل خزر بدون احتساب شبه جزیزه میانکاله در حوزه استحفاظی مازندران در تملک بخش خصوصی است که ساخت و ساز در آن انجام شده است.
رازجویان افزود: تاکنون ۶۳ درصد از مالکان بخش خصوصی ساخت و سازهای خودشان را مطابق با قانون برنامه چهارم توسعه تا شعاع ۶۰ متری ساحل عقب نشینی دادند ولی همچنان ۳۷ درصد از ساخت و سازهای بخش خصوصی در حریم ساحل قرار دارد.
وی دلیل اجرایی نشدن تمام و کمال قانون در بخش خصوصی را نبود بودجه برای خرید املاک از یک سو و نداشتن نقشه تک برگی دانست.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: با وجود انعقاد قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی با یک پیمانکار در سال ۹۵ برای تهیه نقشه کاداستر، تاکنون این نقشه تهیه نشده است.
وی افزود: فرصت یک ماهه به مشاور که برای قراردادش هزینه ۲ میلیارد ریالی را با سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد، داده شد تا نقشه را در اختیار قرار دهد و امیدواریم این کار تا اواخر خردادماه جاری عملیاتی شود.
۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساحل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان افزود: این اقدامات فرهنگی و هنری، با رویکرد جریان سازی فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تولیدات انجام شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰ فیلم مستند، ۱۱۰ اثر موسیقی فاخر و ۲۰ گروه سرود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای استان تهیه و تولید شده است.
رئیس کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: بخشی از نیاز‌های فرهنگی استان در این تولیدات تامین شده که می‌تواند در جریان سازی محتوایی تاثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد