Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:19:05 GMT

نشست هماهنگی اولیه رزمایش دریایی «آیونز» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۸۰۷

نشست هماهنگی اولیه رزمایش دریایی «آیونز» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هماهنگی اولیه رزمایش دریایی آیونز ۲۰۲۰ با عنوان (IMEX ۲۰۲۰) با حضور کشورهای عضو اجلاس آیونز به میزبانی و ریاست دوره‌ای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم این نیرو در بندر عباس برگزار شد.

امیر دریادار دوم محمدرضا عزیزی دبیر اجرایی این نشست با اشاره به ریاست دو سالانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آیونز و کارگروه امنیت دریایی گفت: این نشست با پیشنهاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری رزمایش دریایی مشترک در اقیانوس هند با حضور اعضای اجلاس آیونز در ماه‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: برگزاری یک نشست بین المللی در شرایط موجود گواه تلاش ایران به منظور برقراری امنیت و صلح پایدار در محدوده اقیانوس راهبردی هند با مشارکت کشورهای عضو در اجلاس آیونز است.

امیر عزیزی در پایان گفت: برگزاری رزمایش دریایی مشترک بین کشورهای عضو اجلاس آیونز در ماه‌های آینده ضمن ایجاد هم افزایی و همکاری بین اعضای اجلاس، نشان دهنده قدرت و صلابت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حضور در عرصه‌های بین‌المللی با هدف تحکیم و ثبات امنیت در منطقه استراتژیک اقیانوس هند با شعار «صلح تنها مسیر کامیابی» است.

کد خبر 4644136 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس هند إيران بندر عباس نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرش پهپادها در اسرائیل نتیجه درایت امامین انقلاب بود

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش با اشاره به عملیات موفق نیروهای مسلح در حمله به رژیم اشغالگر قدس گفت: غرش پهپادهای ایرانی بر سر رژیم کودک کش حاصل دوراندیشی امامین انقلاب بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امیر دریادار جلیل‌مقدم در مراسم گرامیداشت روز ارتش در بندرعباس با بیان اینکه امام خمینی ره با دوراندیشی و هشیاری، روز 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی نام نهادند، اظهار داشت: امام راحل در این روز، از ارتشیان خواستند با ساز و برگ نظامی در مقابل مردم در شهرهای بزرگ کشور، مراسم رژه برگزار و پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران اعلام بدارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امام راحل با پاسخ دندان‌شکن در فروردین ماه 1358، ارتشیان جان بر کف را مورد عنایت و لطف قرار دادند، افزود: رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی انقلاب و تاکنون، در بزنگاه‌های حساس کشور از شکل‌گیری جریان انقلاب، در روزهای سیاه ستمشاهی تسریع در روند پیروزی انقلاب اسلامی، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و پس از آن، بصیرت در مقابل دشمن، نام نیکی را از خود به جای گذاشته‌اند.

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: به فرموده حضرت آقا، امام راحل با تدبیر حکیمانه در نامگذاری روز ارتش، اهداف و نیات پلید دشمنان را برای ملت ایران و یاس و ناامیدی را برای دشمنان انقلاب اسلامی، با نفس قدسی خود به همراه آورده و ارتش جمهوری اسلامی ایران را احیا کردند.

 امیر دریادار مقدم در ادامه ضمن بیان گزارشی از عملکرد درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، با رشادت ارتشیان و همراهی سایر نیروهای مسلح پیروزمندانه به پایان رسید، تقدیم 48 هزار لاله پرپر ارتش جمهوری اسلامی ایران بهای ظفرمندی‌های ارتش است.

وی بیان کرد: نیروهای رژیم بعثی عراق آمده بود تا هفت روزه تهران را تصرف کند اما پشت دیوارهای خرمشهر قهرمان، 34 روزه، زمین‌گیر شدند، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای بازپس‌گیری پیگر شهیده دختر ایرانی، پنج شهید تکاور تقدیم کشور و ملت ایران کرد، همه اینها ماحصل تدابیر حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بود.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران هرجا گره‌ای به کار ملت افتاد به میدان آمدند و مشکل گشایی کردند، در سیل و زلزله و بیماری‌ها و ... که بر ملت ایران عارض می‌شد، ارتش، سربلند از آن آزمون بیرون آمد و محبوبیتش را در چشم رهبر و انقلاب اسلامی فزونی یافت.

ادامه دارد... 

 

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • پل طبیعت همرنگ پرچم ایران می‌شود
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • غرش پهپادها در اسرائیل نتیجه درایت امامین انقلاب بود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد