Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@06:36:23 GMT

ماجرای پخش نوای مداحی شهید روحانی چه بود؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۸۰۹

ماجرای پخش نوای مداحی شهید روحانی چه بود؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

این روزها درحالی هنوز مادران شهید در زیر این آسمان نفس می‌کشند که هر روز با شنیدن مداحی‌های فرزندان شهید خود برای ائمه اشک می‌ریزند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ خراسان جنوبی نظرات - اخبار خراسان جنوبی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همین دیروز بود که خبر درگذشت دو مادر شهید در رسانه‌های استان منتشر شد، مادرانی که سال‌ها در غم از دست دادن جگر گوشه‌هایشان سوختند و شب‌ها وقتی همه ما در خواب آرام بودیم آن مادران داغ دیده تنها با قاب عکس فرزند شهیدشان نجوا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزگاری که هر کدام از ما آدم‌ها غرق در زندگی ماشینی می‌شویم و سرمان در کار خودمان گرم است مادران شهدا چه آرام و بی‌صدا به فرزند شهیدشان می‌پیوندند و ما غافل از آن هستیم که با پرواز هر مادر شهید کوهی از استواری و مقاومت را از دست می‌دهیم.

این روزها زیر آسمان این شهر پدران و مادران زیادی هستند که فرزندانشان در جبهه‌ها به شهادت رسیده‌اند و در این میان مادران و پدرانی هستند که هنوز چشم به راه پیکر فرزند جاوید الاثر خود هستند و چشمانشان به در دوخته شده تا خبری از فرزندشان دریافت کنند.

 

 

کنگره 5400 شهید کردستان| روایت مادر شهید از جنایات ضدانقلاب/ فرزندم را تقدیم انقلاب و رهبری کردمکنگره 5400 شهید کردستان|درددل‌های تکان‌دهنده‌ مادر شهیدی که بعد از 27 سال همچنان منتظر تحویل جنازه پسرش بودگیلان|مادر شهیدی که فرزندش را از روی "گردن‌بند الله" شناخت + فیلم

زیر آسمان شهر مادرانی هستند که آسمانی شدند و سوره حمد بر سر مزارشان عشق را به تصویر می‌کشد هنگامی که صحبت از مادران آسمانی و حضور بر سر قبور مطهرشان شد به یاد افرادی افتادم که پاره‌ای از تن خود را برای دفاع از اسلام تقدیم میهن کرده و برخی از آنها بدون خداحافظی با فرزند شهیدشان از این دنیا رخت بربستند.

اما در گوشه‌ای دیگر از این آسمان شهر هنوز بوی مادرانی استشمام می‌شود که با صبر و استقامت رابطه خوبی دارند و چشمان منتظرشان تا لحظه‌ای که سو دارد در انتظار پیدا شدن پیکر فرزند شهیداشان نظاره‌گر است.

نمی‌دانم تاکنون با مادر شهید و مادران شهدای جاویدالاثر برخورد کردید یا نه اما آنها آرام‌تر از دیگر مادران بهشتی‌اند، شاید چهره‌اش آرام باشد اما با گذشت سال‌ها بعد از جنگ هنوز در دلش آشوب است هنوز با آمدن پیکر شهدا در انتظار گمشده خویش است.

آری هنگامی که با مادر شهید برخورد می‌کنی تازه می‌فهمی که از دامن این مادران این غیور مردان تربیت شده‌اند تا امروز به معراج برسند.

این مادران کوه صبر، استقامت، قله عفاف و پاکدامنی‌اند، گویی آسمان وسعتش را از این مادران به ارث برده است و گویی قلم عاجز از نوشتن فداکاری و ایثار این مادران است.

آری این روزها در زیر آسمان این شهر کم نیستند مادران شهیدی که در پاییز زندگی‌شان تنها آرزویشان خبر پیدا شدن پلاک و تکه‌ای از استخوان‌های فرزندشان است و هنوز کم نیستند مادران و پدران شهدایی که آرام در گوشه‌ای از شهر زندگی می‌کنند و ما به راحتی از کنار آنها عبور می‌کنیم.

وقتی وارد خانه یک شهید می‌شوی عطر و بوی معنویت، صداقت و سادگی در آن موج می‌زند آنچنان آرامشی عجیب در قلبت می‌افتد که حاصل سال‌ها صبر و بردباری پدران و مادران شهید از دوری فراق فرزندانشان است.

آری هنگامی که با مادر شهید روبه‌رو می‌شوی تازه می‌فهمی که از دامن این مادران است که این غیور مردان تربیت شده‌اند تا امروز به معراج برسند.

این مادران کوه صبر، استقامت، قله عفاف و پاکدامنی‌اند و گویی آسمان وسعتش را از این مادران به ارث برده است و قلم عاجز از نوشتن فداکاری و ایثار این مادران است.

یکی از برنامه‌های کاری امام جمعه بیرجند دیدار و دلجویی از مادران شهداست که در این سرکشی‌ها خاطرات جالبی از خانواده شهدا نقل می‌شود که خالی از لطف نیست.

چند شب پیش بود که آیت‌الله عبادی به دیدار دو مادر شهید روحانی در بیرجند رفت. در این دیدار مداحی کوتاه از صدای شهید روحانی پخش شد که امام جمعه بیرجند با او سینه‌زنی کرد.

چه خوب است هر از چند گاهی برای تصلای دل خودمان به سراغ این خانوداه‌ها رفته تا هم از آنها دلجویی کرده و هم مرهمی برای زخم‌هایشان باشیم.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، صادقی افزود: زنان خانه دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از یکم فروردین سال ۹۶ به بعد است تا پایان فروردین فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق به نشانی  www.roostaa.ir انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: افراد بیمه شده از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • جو آرام و پایدار برای آسمان لرستان
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند در استان تهران
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • فیلم| وداع جانسوز مادر فلسطینی با فرزند شهیدش