Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@23:08:07 GMT

ضرورت راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در استان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۹۷۲

ضرورت راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم تأسیس اورژانس شیمیایی در استان، گفت: باید کاری عملی، جامع و قابل دفاع در این حوزه داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیار راستگو در اولین جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی استان، خواستار مساعدت سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروهای مسلح در راه اندازی اورژانس شیمیایی در استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد مهندسی کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی و پتروشیمی استان باید فعال‌تر شود.
راستگو همچنین خواستار مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در قرارگاه پدافند شیمیایی شد و بیان کد: نگاه به پدافند غیرعامل  یک نگاه تخصصی است و باید نوع تهدیدات و ابعاد و جنس تهدیدات شناسایی شود تا راهکارهای مقابله با آن تهدیدات تدوین و اجرایی شود.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که مخاطرات ناشی از مواد خطرزا در سه بخش مواد شیمیایی، بیولوژیکی و رادیواکتیو باید به صورت مستمر بررسی و در این زمینه آسیب شناسی شود، آموزش‌های لازم به جامعه هدف در زمینه خطرات و مضرات ناشی از این مواد را از ضروریات برشمرد.
راستگو افزود: در وضعیت کنونی مشکلاتی در مدیریت حوادث از جمله نبود اطلاع رسانی متمرکز و ازدحام مردم در محل وقوع حادثه مشاهده می‌شود که لازم است پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله صدا و سیما در جهت آموزش و آگاه سازی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف شیمیایی، بیولوژیکی، هسته‌ای و زیستی، ناگزیر به همگامی با پیشرفت های جهانی هستیم و غفلت از این حوزه ها و تهدیدات و آسیب‌های آن‌ها می تواند سلامت جان و مال مردم را به خطر بیندازد.
محمدباقر آقایی افزود: آذربایجان شرقی، یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر هستند و از طرفی این استان در چهار راه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای شمال غرب کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد تعداد زیادی از محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر در جاده‌ها و خطوط ریلی هستیم، بنابراین رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در حوزه شیمیایی یک امر مهم و حساس  به شمار می آید که امیدواریم با پویایی قرارگاه پدافند شیمیایی شاهد به حداقل رسیدن آسیب ها باشیم.
دبیر قرارگاه پدافند شیمیایی استان بیان کرد: برای انتقال مراکز و زیرساخت‌های شیمیایی از داخل شهرها به خارج از مناطق مسکونی برنامه‌ریزی و مکاتباتی انجام شده و به دلیل اهمیت موضوع پیگیر تسریع در اجرای آن هستیم.
وی همچنین خواستار ارتقای آمادگی در سطح استان در برابر حوادث و تهدیدات احتمالی شیمیایی شد و از برگزاری رزمایش ترکیبی با محوریت پدافند شیمیایی در استان خبر داد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پتروشیمی دستگاه های اجرایی صدا و سیما مواد شیمیایی هسته ای قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازها با امنیت کامل در آسمان ایران در حال انجام است / کریدورها کاملاً باز است

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: بعد از اتمام مأموریت، کریدورها کاملاً باز شده است و اکنون هم در شرایط بسیار خوب و با امنیت کامل پروازها در آسمان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده با تبریک عملیات غرورآفرین همرزمان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گرفتن انتقام سخت از رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: ما به لطف خداوند از همان ابتدا و قبل از شروع عملیات، هماهنگی بسیار خوبی با نیروی هوافضا به عنوان نیروی عمل‌کننده این عملیات و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آوردیم.

از قبل از شروع عملیات هماهنگی بسیار خوبی با نیرو هوا فضا به عنوان مجری این عملیات و سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آوردیم کریدورها را جا به جا کردیم و تمامی هواپیماهای مسافربری را به منطقه امن منتقل کردیم

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: بعد از اتمام مأموریت، کریدورها کاملاً باز شده است و اکنون هم در شرایط بسیار خوب و با امنیت کامل پروازها در آسمان در حال انجام است.

سرتیپ رحیم‌زاده عنوان کرد: قرارگاه مشترک پدافند هوایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه و همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی با همه تمهیداتی که اندیشیده شده است، آمادگی دارد که اولاً آسمان کشور را برای همه پروازهای خودی و پروازهای مجاز که از آسمان کشور ما عبور می‌کنند، کاملاً امن و آرام داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مقابل هرگونه تجاوز، این اطمینان را می‌دهیم که آسمان ما برای متجاوزین ناامن است و اگر دشمن در محاسبات خود اشتباهی کند و هرگونه تجاوزی را به آسمان کشور ما داشته باشد قطعاً با ضربات مهلک و آتشین سامانه‌های پدافند هوایی کشور مواجه خواهد شد.

منبع: ایرنا



کد خبر 744488

دیگر خبرها

  • مجموعه پدافند هوایی متناسب با تهدیدات در حال ارتقا است
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • پروازها با امنیت کامل در آسمان ایران در حال انجام است/کریدورها کاملا باز است
  • پروازها با امنیت کامل در آسمان ایران در حال انجام است / کریدورها کاملاً باز است
  • ببینید | تشریح عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق از زبان فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء
  • سرپرست پدافند غیرعامل هلال‌احمر منصوب شد
  • سرپرست ستاد پدافند غیرعامل هلال‌احمر منصوب شد