Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی، معاون فرهنگی، تبلیغی جامعةالزهرا(س) با اشاره به آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) از فردا، 29 خردادماه، اظهار کرد: این طرح به همت اداره‌کل امور فرهنگی ویژه خواهران طلبه حضوری و غیرحضوری ساکن استان قم برگزار می‌شود و ان‌شاءالله درآینده طرح‌هایی ویژه طلاب غیرحضوری، مبلغان، دانش‌آموختگان و غیره در سایر استان‌ها نیز معرفی و ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی تبلیغی جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: انتظار می‌رود دانش‌پژوهان بعد از گذراندن این دوره به آثاری از جمله، تقویت ایمان و وابستگی به دین، مواجهه صحیح با آموزه‌های اسلامی، کسب توانمندی لازم در دفاع از آموزه‌های دینی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز فرهنگی و فعالیت‌های تبلیغی، به‌ دست‌آوردن شجاعت اندیشه‌ورزی و آزاد‌اندیشی دست پیدا کنند.  
حجت‌الاسلام‌ تهرانی، هدف از برگزاری این طرح را ترویج نهضت کتاب‌خوانی، مطالعه و مباحثه، تقویت تفکر و نشر اندیشه‌های متعالی ناب اسلامی در سطح حوزه‌های علمیه، جهت‌دهی و ساماندهی مطالعات بانوان طلبه در اوقات فراغت بیان کرد.
وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب(مدظله‌ العالی) در دیدار با علما و روحانیون در سال ۱۳۸۳، گفت:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند «من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه طلاب و همه اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. مرحوم شهید مطهرى‌ رضوان‌الله‌علیه گرایش سلوکى و معنوى هم داشت؛ .... در آثار ایشان این رشحه معنوى، توحیدى و سلوک کاملا مشهود است. یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتاب‌هاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود ..... مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید».
معاون فرهنگی، تبلیغی جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: با توجه به این بیانات رهبر فرزانه انقلاب، شرکت در این طرح برای طلاب ضروری است. علاقه‌مندان از ۲۹ خرداد تا اول تیرماه می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اتاق اندیشه مطهر واقع در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی یا مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جامعةالزهرا(س)، سامانه فرهنگی به آدرس https://farhangi.jz.ac.ir ثبت‌ نام کنند.
وی گفت: جلسه توجیهی طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه طلاب شرکت‌کننده در تاریخ ششم تیرماه سال جاری از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ برگزار می‌شود که در این نشست، کلیاتی درباره منظومه فکری استاد شهید مطهری و شیوه برگزاری این طرح تبیین می‌شود. مریم بشیری انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ثبت نام طرح جامع مطالعاتی جامعة الزهرا ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه این کانون از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد