Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@18:05:03 GMT

آیت‌الله سبحانی: حجاب در کشور رو به افول است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۲۲۷

آیت‌الله سبحانی: حجاب در کشور رو به افول است

ساعت 24 - حجاب در کشور رو به افول است همچنین باید آیین‌نامه حجاب و موازین شرعی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر جدی‌تر گرفته شدن مسئله حجاب در دانشگاه‌ها گفت: حجاب در کشور رو به افول است همچنین باید آیین‌نامه حجاب و موازین شرعی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

 آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه در چنین شرایط حساس پذیرش این مقام بسیار مسئولیت زا است، اظهار داشت: باید از دانشجویان محترم که امانت‌های الهی هستند به‌خوبی مراقبت شود تا دقیقاً بر اساس فرهنگ اسلامی تربیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید اثرپذیری دانشجویان در دانشگاه‌ها شناسایی شود، افزود: پذیرش دانشجو بیش از نیاز کشور مشکلات اشتغالی ایجاد می‌کند، نباید این‌گونه باشد و باید بر اساس نیاز کشور دانشجو در دانشگاه‌ها پذیرش شود.

وی با تأکید بر کاربردی‌تر شدن رشته‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: رشته‌های دانشگاهی باید کاربردی شوند تا جامعه بعد از فراغت از تحصیل کمتر با بیکاری مواجه باشد.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر جدی‌تر گرفته شدن مسئله حجاب در دانشگاه‌ها افزود: حجاب در کشور رو به افول است همچنین باید آیین‌نامه حجاب و موازین شرعی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: با توجه به اینکه تقریباً نیمی از دانشجویان رشته‌های علوم انسانی هستند تحول علوم انسانی و اسلامی شدن این علوم باید جدی‌تر گرفته شود.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: باید مسائل متناقض را ملاحظه کرده و آنچه با موازین اسلامی در تناقض است را شناسایی و با آن‌ها مقابله شود، برای نمونه خواندن نظریه داروین در ایران زیبنده کشور اسلامی نبوده و باید یا حذف شود و یا فکری برای آن شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انجام پایان‌نامه‌ها در کشور ناظر بر حل مشکلات در کشور باشد، خاطرنشان کرد: باید پایان‌نامه‌ها در کشور مشکلی را حل کند.

وی در پایان گفت: سعی شود اساتیدی متخلق و عالم در کشور تربیت شوند، استادی که گزینش می‌کنید در کنار در نظر گرفتن مراتب علمی باید مراتب دینی و اخلاقی‌ او هم در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعه تشیع دانست و اظهار کرد: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از ۸۰ هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

مرجع تقلید شیعیان، موقعیت قم را حساس برشمرد و افزود: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهره قم را تخریب کنند که این وظیفه شما را مضاعف می کند، چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.

وی بر آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه می تواند در زمینه های مختلف بخصوص در مسئله حجاب با نیروی انتظامی همکاری نماید.

آیت الله مکارم شیرازی با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی، اظهار کرد: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

این مرجع تقلید، حفظ حجاب را واجب دانست و افزود: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می گردد.

وی با اشاره به شب های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام تصریح کردند: باید احترام این ایام رعایت گردد.

کد خبر 6063936

دیگر خبرها

  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • ضرورت پاسخگویی مسئولانی که در امورات فرهنگی درست عمل نکردند
  • «آغاز سال‌ نو برای انسان مؤمن»
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • انتشار هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان آغاز سال‌نو برای انسان مؤمن
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی