Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:08:47 GMT

فولاد سازان ۳.۴ میلیون تن شمش تولید کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۲۳۲

فولاد سازان ۳.۴ میلیون تن شمش تولید کردند

برپایه داده های آماری مورد بررسی، فولاد آلیاژی (یزد) با تولید ۸۵ هزار و ۱۰۶ تن شمش فولاد آلیاژی در ۲ ماهه ابتدایی امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۴۲ درصدی را در بین هشت واحد فولاد ساز کشور ثبت کرد که بالاترین میزان در بین واحدهای یاد شده است.

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود شرکت‌ها و کشورهای برتر فولادساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را معرفی کرد که براساس آن ایران از رتبه سیزدهم در سال ۲۰۱۷ به رتبه یازدهم در سال ۲۰۱۸ ارتقا یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

برپایه این بررسی، جایگاه «کشورها و شرکت‌های» تولید کننده فولاد منتشر شده که طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۸ میلادی تولید فولاد ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۲ پله ارتقا یافت.

نکته قابل توجه اینکه کشورمان از نظر میزان تولید، هم ردیف ایتالیا در رتبه دهم قرار دارد، اما تداوم تولید در این محدوده، آن کشور را در جایگاه دهم نگه داشته است و ایران در رتبه بندی ماهانه ۲۰۱۸ توانسته بود در برخی از ماه‌ها، رتبه دهم را از آن خود سازد.

همچنین سازمان ایمیدرو با تولید ۱۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن فولاد در جایگاه نوزدهمین فولادساز برتر جهان ایستاد در حالی که پیش از این در سال ۲۰۱۷ با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه ۲۱ جهان قرار داشت.

این بررسی نشان می دهد سه مجتمع بزرگ فولاد سازی (مبارکه، خوزستان و ذوب آهن) در ۲ ماهه نخست امسال به ترتیب با یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۶۰ تن، ۶۴۵ هزار و ۸۱۲ تن و ۴۲۱ هزار و ۱۹۵ تن تولید داشتند که بالاترین میزان تولید شمش را به خود اختصاص دادند.

کارخانه های فولاد چادرملو و آهن وفولاد ارفع (یزد) در ۲ ماهه امسال بعد از فولاد آلیاژی به ترتیب ۲۵ و ۲۴ درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه پارسال ثبت کردند.

به گزارش ایرنا، برابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال ۹۷ در مجموع ارزش صادرات شمش فولادی به عنوان مهمترین محصول صادراتی بخش معدنی فلزی ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار به وزن ۵.۵ میلیون تن بود، ارزش محصولات طویل فولادی صادراتی یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار و محصولات تخت فولادی هم به ارزش ۴۱۰ میلیون دلار صادر شده بود.

پارسال ظرفیت فولاد سازان کشور از سوی وزارت صنعت ۳۵ میلیون تن اعلام شد که میزان تولید نیز به حدود ۲۵ میلیون تن رسید.

قرار است ظرفیت فولاد کشور در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به رقم ۵۵ میلیون تن برسد که تا این رقم ۲۰ میلیون تن اختلاف وجود دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد خام صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دستاورد‌ها و افتخارآفرینی‌های فولاد مبارکه در سال‌های اخیر در خلق دانش، ثروت و ارزش‌افزوده برای ایران اسلامی، بهترین آزمون ارزیابی عملکرد این بنگاه اقتصادی است؛ بنگاهی موفق که مولود انقلاب اسلامی و صنعتی پیشرو و پیشران است و بیش از ۵ هزار واحد صنعتی تأمین‌کننده و خریدار محصولات آن هستند و زمینه اشتغال قریب به ۳۸۰ هزار نفر از هم‌میهنان را فراهم کرده است.

افزایش کمی و کیفی تولید و تنوع هر چه بیشتر در تولید محصولات خاص باارزش افزوده و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه، راهبرد و دغدغه صنعتگران فولاد مبارکه در سال‌های  اخیر بوده و خوشبختانه کارنامه فولاد مبارکه مؤید این نکته است که این شرکت در دست‌یابی به اهداف و چشم‌انداز خود موفق عمل کرده است.

تولید ۱۲ محصول ویژه و جدید ازجمله تولید انبوه تختال‌های فولاد زنگ‌نزن و تولید فولاد‌های مورداستفاده در محیط نفت و گازترش مهم‌ترین دستاورد‌های فولاد مبارکه در سال گذشته بوده که به سبد محصولات این شرکت اضافه شده و با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، پیش‌بینی می‌شود با مشارکت و همدلی کلیه همکاران، تأمین‌کنندگان و پیمانکاران این گروه، شاهد دستاورد‌های کمّی و کیفی بیشتری در سال جاری باشیم.

پیش‌بینی وضعیت فولاد در سال جدید نشان از آن دارد که با وجود افزایش نرخ حامل‌های انرژی و نهاده‌ها، شاهد کاهش قیمت جهانی بوده‌ایم و در این زمینه دولت در خصوص تأمین ارز موردنیاز صنعت و ارائه مشوق‌های صادراتی به فعالان صنعتی و بازرگانی قول همکاری داده است.

فولاد مبارکه در سال جدید اجرای پروژه‌های بزرگ احداث نورد گرم شماره ۲ و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را در دستور کار دارد و با اجرای اقدامات خودتأمینی و توسعه متوازن، بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی را در دستور کار خود دارد و به دنبال ارتقای سطح فعالیت‌های مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سراسر ایران اسلامی است.

در این مسیر که آرمان اصلی آن خلق آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی است، تنوع تولید محصولات خاص باارزش افزوده بیشتر و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه، افزایش ارزآوری، مدیریت بهره‌وری، مدیریت هزینه، کاهش ضایعات، استفاده بهینه از منابع، افزایش کمّی و کیفی تولید باصرفه اقتصادی بیشتر، در زمره مهم‌ترین دغدغه‌های این شرکت در سال جاری است.

دست‌یابی به اهداف و چشم‌انداز‌های مدنظر گروه فولاد مبارکه، در سایه اتکا به اراده و همت پولادمردان و برنامه‌ریزی و تدبیر سیاست‌گذاران و مدیران شرکت میسر بوده و همواره این شرکت شاکر و قدردان ازجان‌گذشتگی و فداکاری بزرگ‌مردانی است که درصحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی، با ایثار جان و مال و اعتبار خود، هویت و آرمان این انقلاب را پاس داشتند. شایسته است در این نوشتار، به خاک‌سپاری دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۲ در شرکت فولاد مبارکه اشاره شود که این اقدام، حرکتی ستودنی برای تکریم و یادآوری جهاد میلیون‌ها ایرانی برای به ثمر نشستن این انقلاب است و نشان می‌دهد فرزندان این میهن در تمامی عرصه‌ها آماده و مشتاق ایثار و مجاهدت برای عظمت ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • جدال انتقامی یک ستاره مقابل فولاد
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • پرسپولیس جای استقلال را در صدر گرفت/ پیکان و استقلال خوزستان شگفتی‌سازان نیم فصل دوم
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد