Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@22:36:46 GMT

آخرین سخنان اولین رئیس جمهور دموکرات در مصر

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۲۷۹

آخرین سخنان اولین رئیس جمهور دموکرات در مصر

وکیل "محمد مرسی" رئیس جمهور سابق مصر جزئیات دقیقی را از آخرین لحظات حیات موکل خود پیش از سقوط بر روی زمین ارائه داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ "عبدالمنعم عبد المقصود" وکیل "محمد مرسی" رئیس جمهور سابق مصر جزئیات دقیقی را از آخرین لحظات حیات موکل خود پیش از سقوط بر روی زمین پس از جلسه محاکمه به اتهام جاسوسی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمنعم در گفتگو با شبکه "سی ان ان" توضیح داد: محمد مرسی پیش از پایان جلسه به مدت هفت دقیقه سخن گفت و یک دقیقه پس از آن مشاهده کردیم که سرو صدا اتاق شیشه ای دادگاه را فراگرفت. آن لحظه شنیده می شد که فریاد می زدند: دکتر مرسی افتاد.

عبدالمنعم افزود: مرسی در این جلسه هیچ سخنی علیه امنیت ملی کشور به زبان نیاورد، در حالی که به او اجازه داده نشده بود تا از نظر وکیل خود مطلع شود یا با دنیای خارج از زندان و خانواده اش ارتباط داشته باشد؛ بلکه در سلول انفرادی حبس بود.

وکیل رئیس جمهور سابق مصر گفت: مرسی سخنان خود در این جلسه را با یک بیت شعر معروف به پایان برد و گفت: بلادی وان جارت علی عزیزة و اهلی و ان ضنوا علی کرام(کشورم اگر بر من ستم کرد، بازهم برایم عزیز است و خانواده ام(مردم کشورم) اگرچه به من خوبی نکرد، ولی برایم محترم است). پس از این بود که به ناگاه سرو صدا در اتاق شیشه ای دادگاه بلند شد.

وی ادامه داد: از این سرو صدا متوجه شدیم که او فوت شده است. دیگر متهمان با اشاره از اتاق شیشه ای به ما اعلام کردند که مرده است. قفص شیشه ای که  در سالن دادگاه وجود داشت مانع از انتقال صوت می شد ولی از آنجایی که سروصدا زیاد و بلند بود صدا شینده شد.

عبدالمقصود گفت: مرسی ساعت پنج صبح به وقت محلی در یکی از قبرستان های شرق پایتخت در کنار "محمد مهدی عاکف" رهبر سابق اخوان المسلمین که او نیز در زندان فوت شده بود، دفن شد و در این مراسم تنها به خانواده مرسی اجازه حضور داده شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رؤسای جمهور مصر رئیس جمهور مصر محمد مرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟

واژهٔ «ارتش» از مصوبات انجمن واژه‌گزینی ارتش است که در سال ۱۳۰۳ پایه‌گذاری شد.

به گزارش ایسنا، گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌مناسبت روز ارتش بخشی از کتاب «واژگان نظامی مصوب فرهنگستان ایران» (۱۳۱۴–۱۳۲۰)» از محسن روستایی را به اشتراک گذاشته است. در این متن آمده است: «گروهبان، سرهنگ، ستوان، ...» بخشی از این درجات نظامی که اکنون در زبان فارسی رایج هستند، ساختهٔ انجمن واژه‌گزینی ارتش است که پیش از تأسیس فرهنگستان ایران (فرهنگستان اول) بنیان گذاشته شد.

پس از کودتای سوم اسفند و با تشکیل «ارکان حرب کل قشون»، ساخت واژه‌های فارسی برای مفاهیم جدید، نیاز مهم ساختار نظامی کشور شد. بنابراین، در سال ۱۳۰۳ خورشیدی، انجمنی با حضور نمایندگان وزارت معارف و وزارت جنگ تشکیل شد و برای تعدادی از واژه‌های بیگانه نظامی معادل‌یابی کردند یا اصطلاحات جدیدی را به‌جای واژه‌های قدیمی برگزیدند. واژه‌گزینی برای درجات نظامی و استانداردسازی آنها جزو فعالیت‌های این انجمن بود. 

برخی از این درجات عبارت است از: گروهبان‌یکم (به‌جای وکیل اول)، گروهبان‌دوم (به‌جای وکیل راست)، گروهبان‌سوم (به جای وکیل چپ)، ستوان یکم و دوم و سوم (به‌جای نایب)، ستوان‌یار (به‌جای معین‌نایب)، سرگرد (به‌جای یاور)، سروان (به‌جای سلطان).

انتخاب واژهٔ «ارتش» به‌جای «قشون» نیز از مصوبات این انجمن است

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸ (فیلم) نمایش تسلیحات پیشرفته ارتش ایران در مراسم رژه (عکس)

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • ویدئوی سخنان رئیسی در باره بی حجابی که وایرال شد/ رضا رشیدپور: کاش رئیس جمهور بودی سید!
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟