Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمکی با اعلام خبر رونمایی سامانه الکترونیک سلامت توسط رئیس جمهوری تا چند روز آینده، گفت: اجازه واردات هیچ دارویی که مشابه آن در کشور تولید می شود را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید نمکی» با حضور در آئین افتتاح شرکت دارویی برکت، که امروز (28 خرداد) با حضور استاندار البرز و جمع دیگری از مسئولان ارشد استانی انجام شد، گفت: اجازه واردات هیچ دارویی که مشابه آن در کشور تولید می شود را نمی دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که 97 درصد از داروی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود، مطرح کرد: برای تولید 26 درصد از داروهای داخلی 550 میلیون دلار هزینه می شود.

 

نمکی افزود: سه درصد از داورهایی که وارداتی است بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار ارزبری دارد که این مهم متناسب با تحریم های اقتصادی هزینه های بسیاری را در بر دارد.

 

وی با بیان این مهم که تمام درآمدهای کشور نیز پاسخگوی نیاز درمانی کشور نیست، بیان کرد: برنامه ریزی های بهداشتی و درمانی دولت برمبنای ندادن اجازه واردات داروهایی است که نمونه داخلی با کیفیت آن در کشور وجود دارد.

 

وی با نظر بر این مطلب که پوشش کامل طرح واکسیناسیون را در سطح کشور داریم، عنوان کرد: تمام تلاش دولت در این است که مردم دغدغه دارو را نداشته باشند که در این خصوص در امر واکسیناسیون در سطح کشور برتر هستیم.

 

نمکی در محور دیگر سخنان خود به امر واردات دارو اشاره کرد و مدیریت آن را به عنوان یک امر جدی که ضربه ای به صنعت دارویی کشور وارد نسازد، مطرح کرد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: رونمایی از پرونده الکترونیک سلامت یکی از برنامه هایی است که با هدف ایجاد زیرساخت های لازم و کوتاه کردن زمان تولید در نظر گرفته شده است که تا چند روز آتی این سامانه توسط رئیس جمهوری رونمایی می شود.

 

نمکی در ادامه به اجرای طرح کنترل فشار خون اشاره کرد و تعداد مراجعه کنندگان در این طرح را به 13 میلیون نفر تخمین زد و آن را یکی از طرح های ملی اثرگذار خواند.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ایلام مجلس اردبیل بیرجند حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع تولید دارویی واردات دارویی دکتر سعید نمکی شهرک دارویی برکت وزیر بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت شکوفه‌های درختان بیدمشک از سطح ۳۰ هکتار بصورت پراکنده در حاشیه چشمه سار‌ها و رودخانه‌های شهرستان قزوین خبر دادو گفت: از این میزان سطح بالغ بر۷۰ تن غنچه گیاه دارویی بیدمشک جهت فرآوری به داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

محمد پیله فروش با بیان اینکه نیمه فروردین ماه تا هفته اول اردیبهشت زمان برداشت بیدمشک در استان است اظهار داشت: روستای گرگین قطب تولید بیدمشک در استان است و روستا‌ها ورتوان، اسب مرد، سوته کش، الولک هم از مناطق تولید گیاه دارویی ارزشمند بیدمشک در سطح استان هستند.

پیله فروش یادآور شد: عرق و اسانس بیدمشک طبع سرد و‌تر دارد و مقوی قلب و کاهنده قند خون و تسکین دهنده درد‌های سر و میگرن است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور