Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده، به‌همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز(۲۸خرداد) در سالن همایش نهاد کتابخانه های استان برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از آذربایجان غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز(۲۸خرداد) در همایش هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده که در سالن همایش نهاد کتابخانه‌های استان برگزار شد، گفت: همایش تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی یکی از برنامه‌هایی است که به‌منظور آموزش‌های مختلف در زمینه‌های مرتبط با ازدواج و طلاق جوانان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان اینکه سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده یکی از موضوعاتی است که امروزه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با مکاری ارگان های مربوطه سعی بر این دارد تا با برگزاری برخی همایش‌ها در این حوزه رسالت خود را در ارتقای فرهنگ عمومی و فرهنگ مرتبط با سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده ادا کند.


بابازاده عنوان کرد: این موضوع باید یکی از موضوعات مهم در نظر گرفته شده باشد و درخصوص مناسبات خانوادگی، مثلثی بر پایه سه موضوع رابطه اخلاقی زن و شوهر قبل از ازدواج، رابطه اخلاقی زن و شوهر در مرحله تشکیل خانواده و بعد از آن و روابط با فرزندان وجود داشته که باید تقویت شود.


این مقام مسوول با اشار به اینکه اگر این سه ضلع را به عنوان ضلع‌های اساسی در زندگی در نظر بگیریم در تحکیم بنیان خانواده و زندگی اجتماعی موفق خواهیم بود، گفت:  رابطه نیک و پسندیده بین زن و مرد از طریق تقویت این سه ضلع صورت می گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه به سبک زندگی اسلامی نیز باید توجه کرد، تصریح کرد: فداکاری،صمیمیت و آموزش های اخلاق اسلامی جز موارد قابل توجه تحکیم بنیان خانواده هستند.


وی اذعان کرد: خانواده دارای سه قسمت خانواده متلاشی، متزلزل و متعادل بوده و ما باید بدانیم چگونه می‌توانیم خانواده متعادل یا متوازن را در سطح جامعه گسترش دهیم.


بابازاده اظهارکرد: بنیان اخلاقی خانواده قبل از ازدواج پایه‌ریزی می شود و تشکیل شکل هندسی خانواده از طریق پیوند زناشویی صورت گرفته و سه الگو برای سبک زندگی می‌توان تعریف کرد که عبارت از استفاده از آموزه‌های الهی و دینی، اخلاق همسر، عشق، عاطفه، همدلی، محبت و پرهیز از خشونت و عشق و محبت و روابط و مناسبات اخلاقی است، که باید در زندگی خود این موارد را رعایت کنیم.


وی در پایان سخنان خود گفت: خانواده اجتماع کوچکی است که اگر بتوانیم سبک زندگی اسلامی و درستی داشته باشیم ، می‌توانیم در مقابل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ایستادگی کرد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت دهه کرامت در فارس اردبیل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام مجلس سبک زندگی ایرانی اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور صبح امروز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده‌اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموزش عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیأت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 6087577

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از گوشه و کنار آذربایجان غربی در دوم اردیبهشت