Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@16:19:20 GMT

صدور ۲۲ هزار دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۴۲۱

صدور ۲۲ هزار دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان، امروز سه شنبه ۲۸ خردادماه، در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه لرستان، اظهارکرد: سازمان الکترونیک بیمه، گامی بلند در جهت مدیریت هزینه‌های سلامت و مسیری هموار برای افزایش خدمت و تسریع در خدمات است‌.
وی تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه سلامت را در الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت دانست و افزود: بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی در ازنا شروع شده و لرستان از استان‌های پیشرو در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی بیرانوند با اشاره به این‌که در سال ۹۸ مقدمات کار نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های الشتر و الیگودرز فراهم شده است، اضافه کرد: تا پایان سال جاری ۳۰ درصد نسخ ارسالی به بیمه سلامت از طریق الکترونیکی ارسال می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری را از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت لرستان برشمرد و با ذکر این مطلب که مقدمات این کار فراهم شده‌است، اضافه کرد: اولین گام رسیدگی به اسناد بستری در بیمارستان عشایر صورت خواهد گرفت.

ضرورت همکاری پزشکان در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی

وی با ذکر این مطلب که همکاری و مساعدت پزشکان برای نسخه‌نویسی الکترونیکی لازم است، خاطرنشان کرد: لرستان در ارائه دفترچه بیمه سلامت به مددجویان کمیته امداد از استان‌های برتر است و تاکنون ۲۲هزار دفترچه برای مددجویان کمیته امداد لرستان صادر شده است.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به این‌که انضباط مالی از دستاوردهای بیمه سلامت در سال ۹۷ است که موجب افزایش انگیزه و دلگرمی پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی در ارائه خدمات شده‌است، بر پرهیز از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی تاکید کرد و افزود: دفترچه بیمه همگانی فقط برای افرادی است که دارای عدم تمکن مالی هستند اما متاسفانه بسیاری از افراد دارای تمکن مالی نیز دفترچه بیمه همگانی گرفتند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تاکید بر این‌که ۴۵ نفر از اتباع خارجی در لرستان دفترچه بیمه سلامت همگانی دارند، اظهارکرد: تعیین تکلیف بیماران مجهول‌الهویه از برنامه‌های بیمه سلامت هستند به‌طوری‌که این افراد با معرفی بهزیستی می‌توانند از خدمات بیمه‌‌ای استفاده کنند.
وی با ذکر این مطلب که تفاهم نامه‌ای که منعقد شده مددجویان و خانواده آن‌ها در صورتی‌که دفترچه بیمه‌ای نداشته باشند می‌توانند با معرفی از سوی سازمان زندان‌ها از معرفی‌نامه خدمات بیمه استفاده کنند، تصریح کرد: سامانه ۱۶۶۶ هر دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پل ارتباطی مسئولان ارشد بیمه سلامت با مردم است.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی فتحی بیرانوند نشست هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ روح اله صلبی گفت: تا ۲۵ اردیبهشت امسال، همه مجوز‌های کاغذی باید الکترونیکی شود.

صلبی درباره مهلت دریافت شناسه یکتا گفت: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین و مقرراتی که وضع شده، از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوز‌ها به دنبال تسهیل این فرآیند است تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه‌های قدیمی که به نوعی شناسه‌های کاغذی بوده، اقدام کند.

وی افزود: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید نیست و فقط زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ادامه داد: برای تمدید مجوز‌های کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحد‌های صادرکننده مجوز نیست، زیرا در همه ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

صلبی گفت: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به سادگی می‌توانند به این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

صلبی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت امسال است و لذا از همه صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه