Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درخصوص پرداخت مستقیم ارز ترجیحی کالاهای اساسی به صورت یارانه نقدی به مردم، گفت: ارز ترجیحی (4200 تومانی) اختصاص یافته به کالاهای اساسی تاثیری در زندگی مردم نداشته است. پیشنهادی در این خصوص در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر دولت نتواند نظارت و مدیریت لازم را در سیاست اختصاص ارز ترجیحی داشته باشد، مدل فعلی تغییر داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده بهترین راه‌حل این است که مابه التفاوت ارز ترجیحی با نیما را مستقیم به خود مردم بدهیم.

نماینده مردم کرمان در پاسخ به اینکه دلیل تعلل دولت برای تغییر سیاست خود چیست، گفت: ادامه سیاست اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی توسط دولت جای تامل دارد. باید از خود دولت در این زمینه سوال شود. ما معتقدیم سیاست اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی موفق نبود و باید تغییر کند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی این است که منابع ارزی به صورتی تقسیم شوند که مردم سهمی از آن داشته باشند و از ظرفیت آن برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. در همین راستا می‌توان کارت اعتباری به مردم داد و هر ماه آن را با منابع مالی آزاد شده از مابه التفاوت ارز ترجیحی با نیما شارژ کرد.

پورابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا مدل مذکور اثرات مخربی در اقتصاد همچون گرانی کالاهای اساسی را در برنخواهد داشت، گفت: نه هیچ‌گونه اثرات مخربی نخواهد داشت چراکه جریان مالی آن از مبدا تا مقصد شفاف و کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: ما به التفاوت درکارت اعتباری قرار می‌گیرد و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی ماهانه شارژ می‌شود. برای مثال مثلاً فرض کنید برنج در بازار کیلویی 10 هزار تومان است. قیمت واقعی آن باید چهار هزار تومان باشد. شش هزار تومان را از کارت اعتباری پرداخت می‌کنند چهار هزار تومان باقی مانده را خودشان می‌پردازند.کما فی السابق است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

بیشتر بخوانید: مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227504 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی