Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در نشست هم اندیشی برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام راحل در جنگ تحمیلی، افزود: هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، ایران اسلامی را به یک قدرت جهانی تبدیل کرده است و این جایگاه باید تحت هر شرایطی حراست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ولایت فقیه خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی است و باید قدر این سرمایه ارزشی و مهم را دانسته و به بهترین شکل از آن حمایت شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: ولایت فقیه و وحدت ملی از شاخص‌های اصلی در اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و دشمنان نظام برای تضعیف ایران اسلامی این مؤلفه ها را نشانه گرفته‌اند، بنابراین صیانت از جایگاه ولایت و وحدت ملی باید سرلوحه امور آحاد ملت قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری پرچمدار انقلاب اسلامی است و بر اساس قانون در مسائل بین المللی باید نظر قطعی معظم له اعمال شود، بنابراین ملت ایران باید در مناسبات بین المللی با یک زبان و نظر واحد که برخاسته از نظرات ولی فقیه است با جهان سخن بگویند.

وی گفت: تشریح و تبیین سیره شهدای دانش آموز در مدارس می‌تواند آینده نظام اسلامی را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه کند که مسئولان آموزشی کشور و استان مرکزی باید در این راستا برنامه‌های مدون تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شهدای دانش آموز نماد پیروی از ولایت و عشق به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند چرا که با وجود سن کم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند و نامشان در دفتر پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت شد.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: آموزه‌های معنوی و تقوای الهی برگرفته از سیره شهدای دانش آموز در مدارس است که باید به عنوان رویکردی هدفمند و کاربردی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برای رسیدن به جامعه‌ای با نشاط و توسعه یافته باید بر تربیت هدفمند نیروهای انسانی تکیه کرد و در نظام آموزشی تقوا، اخلاق و روحیه ایثار و شهادت را به موازات علم آموزی دیده شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باید راه شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که سعادت اخروی در تبعیت و پیروی از آرمان‌های شهدا، راه امام شهدا و در سایه پربرکت نظام مبتنی بر ولایت فقیه است.

آیت الله دری بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس کشور با هدف نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با زندگینامه و رشادت‌های شهدا در قالب فعا لیت های فرهنگی - اقدام پژوهی پاسخ می دهد.

وی بیان کرد: با توجه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری مسئولان اداره کل آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند که مدارس و بدنه آموزشی استان به فضای بازی‌های سیاسی تبدیل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شرایط اقتصادی ویژه ای بر جامعه حاکم است ومسئولان باید با صرفه جویی، حذف هزینه‌های غیر ضروری از قبیل پرداخت حقوق‌های بالا نسبت شرایط اقتصادی را مدیریت کرده تا بتوان از این شرایط با سربلندی عبور کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص تحول نظام آموزش و پرورش نیز گفت: کیفیت تولید علم در نظام آموزشی کشور به خصوص آموزش و پرورش نیازمند بهبود است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: این استان ۹۵۰ شهید دانش آموز و ۱۸۳ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

«شهریار فولادوند» افزود: اجلاسیه دانش آموزی یکی از زیر مجموعه‌های کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام راحل در جنگ تحمیلی این استان است که ششم تیرماه جاری در اراک برگزار می‌شود.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و قدردانی از مقام شامخ شهدای دانش آموز و فرهنگی و تجلیل از خانواده‌های این عزیزان مهمترین اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی هستند.

۳۰۱۷/ ۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اموزش و پرورش شهدای دانش آموز فرهنگی معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

اورشلیم پست: یک حمله موشکی اسرائیل بامداد روز جمعه یک سایت در ایران را هدف قرار داد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

منابع خبری به فارس می‌گویند صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان شنیده شده است.

 پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است.

گفته شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است؛ و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. 

 فارس نوشته است گزارش از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

خبرنگار المیادین در تهران: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.

الون بن دیوید تحلیلگر اسرائیلی

بر اساس گزارش‌های ایران و آمریکا، این حمله محدود و هدفمند به یک پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی اصفهان است.

یک هواپیمای آمریکایی در صحرای سماوه در جنوب عراق در حال سوخت رسانی به یک هواپیمای جنگنده ناشناس است.

ادعای abc: اسرائیل به 9 هدف در ایران حمله کرد!

گفته شده شورای عالی امنیت ملی در پی وقوع حوادث امشب جلسه تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند
  • سازمان نظام وظیفه اطلاعیه جدید صادر کرد
  • تعیین تکلیف اعزام به خدمت ۲ برادر مشمول
  • برگزاری جشن تکلیف ۴۰۰ دانش آموز در هندیجان
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد