Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: امروز پایین آمدن اعتیاد، تغییر سبک مصرف و اعتیاد بانوان ۳ دغدغه اصلی حوزه اعتیاد در قزوین است. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اردشیر صفاپور دقایقی قبل در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین بیان کرد: قرارگرفتن ایران در همسایگی بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر و داشتن مرزهای مشترک طولانی سبب شده است تا سالانه شهدا و جانبازان زیادی در این خصوص داشته باشیم اما بازهم شاهد ورود دخانیات از مرزهای مشترک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تاکنون بیش از 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر در کشور تقدیم کرده ایم اما سوادآوری بالای این کار سبب شده تا همچنان شاهد فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در کشور باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از رواج بیش از 700 نوع مواد مخدر خبر داد و عنوان کرد: امروز هر ماده ناشناسی که به عناوین جعلی در کشور و در بین جوانان توزیع می شود میتواند دخانیات باشد چرا که تنوع تولید آن بسیار بالارفته و گاهی حتی  در شکل آدامس، شکلات و با عناوین قرص های تقویتی و شب بیداری در بین نوجوانان و جوانان توزیع می شود.

صفارپور خاطرنشان کرد: تمایل برای تغییر ضاعقه معتادین از مواد سنتی به صنعتی نیز از دیگر دغدغه های ماست چرا که آثار مخرب دخانیات صنعتی در مغز و واکنش های نامعقول معتادین میتواند بسیار مخرب باشد.

وی افزود: از سوی دیگر با افزایش حجم دسترسی به مواد مخدر باید حساسیت و آگاهی خانواده ها نبست به انواع مواد جدید بالا رود چرا که به خصوص در این فصل اوقات فراغت جوانان و حس کنجکاوی و تنوع طلبی مخصوص این رده سنی سبب می شود تا جوانان به سمت مصرف این مواد متمایل شوند.

دبیر شورای ملی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: اگرچه بررسی های کاملی در خصوص تاثیر مواد مخدر و آسیب های اجتماعی صورت نگرفته است اما شواهد نشان میدهد بیش از 50 درصد آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، همسرآزاری، کودک آزادی، دزدی و قتل با مسئله اعتیاد در ارتباط است.

چگونه از اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنیم؟امام جمعه مشهد: محاسبه آمار اعتیاد در مشهد با واقعیت مطابقت نداردمعتادان متجاهر نیازمند ساماندهی هستند/کردستان جزو 10 استان کمتر مشکل‌دار حوزه اعتیاد است

صفارپور خاطرنشان کرد: نرخ اعتیاد امروز در قزوین به نسبت جمعیت موثر استان 2.97 درصد از 800 هزار نفر جمعیت فعال استان است و با علم به این که اعتیاد چه آثار فردی و اجتماعی مخربی میتواند داشته باشد انتظار ما هماهنگی و تلاش بیشتر مسئولین و دستگاه ها برای مبارزه با این بیماری خانمان سوز است.

وی گفت: قطعا درمان اعتیاد فقط واکنش قهری و دستگیری معتادین نیست چرا که در کنار فعالیت هایی که هر ساله برای جمع آوری و درمان معتادین انجام می شود افراد جدیدی در دامن این مسئله گرفتار می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: خانواده مهم ترین مرجعی است که میتواند در مراحل نخست از ابتلا فرزندان به اعتیاد جلوگیری و در صورت بروز در مراحل اولیه شناسایی و درمان را صورت دهد ولی متاسفانه آگاهی خانواده گاها بسیار دیر اتفاق می افتد.

صفارپور تصریح کرد:  شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر « عدالت همگام سلامت و سلامت همگام با عدالت» نامگذاری شده است و از 31 خردادماه تا 6 تیر با نام هفته مبارزه با مواد مخدر در کشور نامگذاری شده است.

وی همچنین گفت: برای گرامیداشت این هفته برنامه های متعدد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و هنری پیش بینی شده است که با کمک سازمان های مردم نهاد در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری مردم استان شاهد اثر بخشی هرچه بیشتر این برنامه ها باشیم.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود