Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:46:14 GMT

قیمت‌ها در بازار سرمایه کاهشی ماند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۸۲۸

قیمت‌ها در بازار سرمایه کاهشی ماند

بر خلاف ابتدای هفته، امروز و روز گذشته نماگر اصلی بازار سرمایه با روند کاهشی مواجه شد اما شاخص کل فرابورس توانست با ادامه روند رشد، رکوردی تازه به ثبت برساند.

به گزارش ایسنا، در حالی امروز و روز گذشته قیمت‌ها در بورس تهران با اصلاح مواجه شده که در روزهای اخیر روند قیمت سهم‌ها صعودی بود. در بورس تهران ۱۹۷ سهم با کاهش قیمت و ۱۳۵ سهم با رشد قیمت مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در فرابورس ایران ۹۸ سهم با کاهش قیمت و ۸۹ سهم با افزایش قیمت رو به رو شدند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۲۳۷ هزار و ۱۴۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی ۱۷۵ واحد پایین رفت و در تراز ۵۷ هزار و ۱۶۰ واحدی نشست.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۴۱ واحد کاهش رقم ۲۶۷ هزار و ۱۴۷ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۴۴۶ و ۳۴۹۰ واحد کاهش پیدا کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران هر کدام به ترتیب ۲۲۱، ۲۱۴ و ۲۱۴ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. همچنین در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، گسترش و گاز پارسیان و پتروشیمی خارک شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کردند.

امروز در گروه خودرو حجم معاملات به نزدیکی رقم ۸۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات عدد ۱۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد بدین ترتیب این گروه توانست بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد. نماد سایپا امروز با صف خرید روبه‌رو شد و توانست با افزایش قیمت بیش از چهار درصد مواجه شود.

در گروه محصولات شیمیایی نیز ۲۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد به طوری که ارزش معاملات این گروه به رقم ۱۳۷ میلیارد تومان رسید. در این گروه شاهد نوسان قیمت اکثراً کمتر از ۲.۵ درصد در قیمت سهم‌ها بوده‌ایم.

بانکی‌ها سومین گروهی بودند که ارزش معاملات بالایی را تجربه کردند این گروه پس از گروه خودرو و شیمیایی ارزش معاملات‌شان به حدود ۱۲۰ میلیارد تومان رسید و نوسان قیمت سهم‌ها عمدتاً کمتر از ۱.۵ درصد بود، اما دو سهم بانک پاسارگاد و دی توانستند بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۷۱۳ تومان رسید و حجم معاملات این بازار به نزدیکی عدد چهار میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۱۵.۸۶ درصد رشد در کانال ۳۰۰۰ واحدی بالا رفت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این شاخص در نهایت در تراز ۳۰۳۴ واحدی ایستاد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۱۹ میلیارد تومان رسید و به حجم معاملات آن عدد ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیفکس بازار سرمايه بورس فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۵۳ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۳۶ درصدی (معادل دو هزار و ۷۸۱ واحد) در پله ۷۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، چهار هزار و ۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. 

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۱۴.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

برخلاف سنت همیشگی چهارشنبه ها، ورود پول از جانب حقوقی‌ها در دقایق پایانی معاملات شدت گرفت و این موضوع نوید انتظارات مثبت اهالی بازار نسبت به بازدهی نماد‌ها در هفته آتی را می‌دهد. 

همچنین بیش از ۷۳ نماد در جریان معاملات روز چهارشنبه، به صف خرید نشستند که نشانه مثبت دیگری برای بازگشایی بازار در روز شنبه آتی به شمار می‌رود. 

نباید از تاثیر بازگشایی نماد «ذوب» و تاثیر آن بر کلیت بازار غافل شد. با استارت مجدد معاملات سهام ذوب آهن، بازار کمی از حالت خنثی خارح شد و رنگ سبز نقشه بازار بیشتر به چشم آمد. 

با این وجود، سیاست تثبیت نرخ دلار نیما، همچنان متهم ردیف اول کم رمق بودن بازار در روز‌های ابتدایی سال نو است. در صورتی که سیگنال‌هایی مبنی بر وجود اراده از سوی بانک مرکزی در راستای کاهش فاصله میان نرخ نیما و آزاد اسکناس دلار صادر شود، بازار با پتانسیل بالایی شروع به رشد خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز

tags # بورس سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار